Tábor 2005 - Letem světem

23.7.2005 - 6.8.2005

1.den | 2.den | 3.den | 4.den | 5.den | 6.den | 7.den | 8.den | 9.den | 10.den | 11.den | 12.den | 13.den | 14.den | 15.den |

1.den - 23.7.

Sraz byl u kostela v 9:15. Milan přišel jako tradičně o půl hodiny později. Všichnise naložili do aut a odjeli jsme na tábořiště.¨Začali jsme stavět tee-pee (spíš vedoucí). Po postavení jsme začali tee-pee vybavovat. Mezitím se zde přehnala malá přeháňka. Večer jsme šli spát. Tím skončil první táborový den. Den byl to první táborový den.
Petr a Jirka

2.den - 24.7.

Budíček se o něco posunul a tak jsme vstávali až v 8 hodin. Po nástupu a snídani jsme si ještě dodělávali věci v tee-pee a pak se jelo do kostela do Matějovce (na kolech). Po příjezdu na nás čekal dobrý oběd (kuře). Po poledním klidu byla etapa. „Profesor z New Yorku“ nám vysvětlil celotáborovou hru a najednou jsme se ocitli v období Sámovy říše. Hned na začátku byl kvíz. Potom jsme si rozdělili území na něž měli nepřátelé donášet kartičky. 2 obránci je při tom chytali. Večer se hrál „svíčkový fotbal“. Každý nám nebo v družině se snažili statním sfouknout svíčku. Vyhrál ten, komu zůstala nejdéle hořet. Pak se šlo spát.

3.den - 25.7.

Ráno jsme se proudili o půl osmé. Potom byla ranní píseň a rozcvička. Po nástupu byla snídaně a pak etapa. Dostali jsme se do doby Velké Moravy. Kvíz byl o Cyrilovi a Metodějovi. V etapě jsme měli přeložit český text do hlaholice. První byli Kamzíci. Ještě před etapou a kvízem byli Skautské dovednosti. Odpoledne se konal Fotbalový turnaj. Do finále postoupili Jeleni a Medvědi. Večer byla hra „Na afričany“ – Bílá tvář. Asi polovina z nás si obílila tvář v mouce a šla se schovat do lesa. Ostatní nás hledali. Potom jsme šli spát.
Ondra K.

4.den - 26.7.

Ráno jsme se probudili, byla ranní píseň a rozcvička. Po snídani byly Skautské dovednosti a ještě před obědem následoval fotbal. Kamzíci porazili Sviště 1:0 a Jeleni náhodou vyhráli nad Medvědy 3:1. Po obědě a poledním klidu byla etapa a kvíz. Kvíz byl o Přemyslovcích. Etapa byla následovná: měli jsme zašifrovaný papír a měli jsme se vydat k dalšímu. Papírků bylo 5. Etapu vyhráli Medvědi, druzí byli Jeleni, třetí Sviští a poslední Kamzíci. Po večeři bylo dobyvání tábora. Bohužel vyhráli vůdci. Po hře následovala četba. Pak jsme šli spát.
Vojta

5.den - Středa

Ráno, když jsme se probudili, byla ranní píseň a rozcvička. Po snídani byla etapa. Jako vždy byl první kvíz – tentokrát ale o Husitech. Etapa na kvíz byla následovná: družiny se rozdělili na dvojce a vždy jeden z dvojice měl zavázané oči – ten ředstavoval Jana Žižku. Druhý z dvojice měl Žižku co nejrychleji dovést (donavigovat) na určené místo tam nalézt papírek. Žižka ho musel vzít a oba se měli vrátit co nejrychleji zpět do tábora. Všichni skončili stejně, akorát Svišti vzali lístek Kamzíkům. Potom byly skautské dovednosti, oběd a zase skautské dovednosti. Odpoledne jsme se šli koupat do Rohlíku. Večer jsme hráli městečko Palermo.
Jeník Bareš

6.den - čtvrtek

Vzbudili jsme se pro změnu o půl osmé a pak byl klasický program. Po snídani byla etapa – Husiti (Vím, že to včera napsal Jeník B., že byli Husiti, ale sekl se. Byli Lucemburkové). V etapě šlo o to, že se v družině udělaly dvojice a jeden z dvojice byl Žižka (Víte, kdo to byl, že?) Ten druhý byl „průvodčí“: vedl Žižku na určené místo pouze slovy. Odpoledne, po vydatném obědě, byl cyklo-výlet. Rozdělili jsme se na 2 skupiny a jedne jela rovnou na Hlaďák a ta druhá to vzala přes Rudolec (protože nakupovala). Po vyšplouchání jsme jeli zpátky do tábora. Večer měla být Game, ale vyklubala se z toho četba a zpěv.
Komár

7.den - pátek

Vzbudili jsme se o půl osmé. Poté byla ranní píseň a rozcvička. Pak následoval normální program jako hygiena a nástup. Po všem tom byla snídaně. Na ni byly rohlíky s povidly. Po snídani byla etapa a kvíz. Tentokrát jsme zavítali k Habsburkům. Etapu vyhráli Medvědi, po nich byli Jeleni, po nich byli Kamzíci a nakonec Svišti. Úkolem bylo ulovit svoje zavazadla z bažiny v co nejkratším čase. Poté jsme dostali části mapy a většina z nás hned poté vyrazila najít troly. Podle mapy jsme měli dojít na místo zaškrtnuté na mapě. Tam byla zpráva, že trolové jsou na kameni u oka vodníka. S „menšími problémy“ zaviněnými také vedoucími jsme je našli. První byli Svišti, druzí byli Medvědi a Kamzíci, třetí byli Jeleni. Když jsme dorazili, byl oběd. Na něj byl špenát a knedlíky a vajíčkem. Potom jsme se šli koupat do Rohlíka. Tam jsme chvíli setrvali a potom jsme se vrátili zpět do tábora. Mezi koupáním a večeří se zatím odpočívalo. A protože jsme měli oběd později, tak také večeře byla později. Na ni byla skvělá krupičná kaše. Potom nás poslali vedoucí vyčistit si zuby a šli jsmo do „týpek“. Ještě než jsme usnuli, přijel Jezevec a tak ho někteří šli uvítat, ale potom už šli spát.

Usínalo se nám dobře, protože jsme byli potěšeni, že přijel Jezevec. Asi ve třičtvrtě na dvě byla bouřka. A já jsem se probudil. Šel jsem na záchod a hlídka hlídala v pohodě.
Potom jsem zalezl do „týpka“ a usnul. Asi za deset minut půl čtvrté jsem zaslechl ránu a hned jsem se také probudil. BYL TO PŘEPAD! Vyběhl jsem z „týpka“ a slyšl další. Potom jsme uviděl Maděru a Ondru jak se vrhli za přepadajícími. Já jsem chtěl začít zvonit, ale zjistil jsem, že tam není zvon, a tak jsme začal řvát. Asi do minuty se probudil celý tábor a to jsme už drželi oběť. Chtěli jsme ho přivázat ke stožáru, ale do tý doby už jsme ho skolili. Pustili jsme ho a přišli k nám další přepadající. Po krátkém „pokecu“ nás vůdci rozehnali do našich „týpek“ a šli jsme zase spát. Do rána se už nic nestalo.
Oboje Pavel alias Ruprd

8.den - sobota

V sobotu ráno bylo vyhlášení celodenní výpravy za soškami vzácných trollů. Šílený profesor odměnil družiny podle vzácnosti trollů. První byli Svišti, druzí Kamzíci a Medvědi a třetí byli Jeleni. Hned po vyhlášení hry se hrál KillBall. Po malem obídku jsme jeli na kolech na vernisáž do Cizkrajova. Na začátku vernisáže hráli na flétnu bratři Lamparterovi, po nich byla různá vystoupení. Hned po vernisáži jsme se jeli vykoupat do Rohlíku. Když jsme dojeli do tábora, na večeři byl smažený sýr :-). Večer jsme si zahráli hru, při které jsme se plížili k papíru, na kterém bylo něco napsáno. Po hře jsme si vyčistili zuby a šli spát.
Bacil

9.den - neděle 31.7.

Budíček byl až v osm hodin. Nebyla ranní píseň ani rozcvička. Po snídani se šlo na dřevo a také se dělaly výrobky. Po dobrém obědě byli Pašeráci a Maršál a špión. Protože přijel pan kaplan, byla mše. Mše se konala venku. Poté byla večeře a pak byl táborák. Každá družina si přepravovala nějakou scénku a taky se zpívalo. Po táboráku se šlo spát.
Petr K.

10.den - pondělí 1.8.

V pondělí začal dopolední program skautskými dovednostmi. My jsme měli Milana a zdravovědu. Ve zdravovědě jsme se dozvěděli, jak vázat šátkové obvazy. Promeškali jsme tak svačinu a tak jsme vyrazili rovnou na borůvky. Za chvíli byl natrhaný ešus. K obědu byly borůvkový knedlíky. Po poledním klidu se začaly stavět modely věží, taky etapa. K večeři byly špekáčky. Po večeři byl oheň, ři kterém se vykládaly vtipy. Poté byla večerní hra. A tak skončil 10. Den na tomto táboře.
Anonym :)

11.den - úterý 2.8

V úterý jsme po snídani šli na dřevo do sauny. Každý měl přinést 5 polínek. Aý jsme je přinesli, hrál se turnaj v dekomlatu. Ale protože byli Medvědi pryč na puťáku, hráli jen někteří. Když jsme dohráli, byl oběd, a po zkráceném poledním klidu jsme na kolech vyrazili do Slavonic. Když jsme se vraceli, rozdělili jsme se do dvou skupin: ti, kteří chtěli jet do tábora, a ti, kteří se chtěli koupat v Hlaďáku. Na večeři byly bramborové placky. Až jsme dovečeřeli, šli jsme buďto do sauny, nebo jsme se šli osprchovat pod teplou vodou. Po hygieně jsme šli tradičně spát.
Zase Anonym

12.den - 3.8

Ve středu ráno jsme nešli (my Svišti) na „ranní píseň“ a rozcvičku, protože jsme měli službu. Po snídani bylo finále v „dekomlatu“, pak byly pro ty, kteří si chtěli něco udělat ze skautské nebo vlčácké stezky, tak si to dělali. Na oběd byly knedlíky, uzený a zelí. Po poledním klidu byl triatlon. Triatlon probíhal tak, ze jsme plavali nebo se brodili v rybníku Rohlík asi 100m a pak jsme nasedli na kola a jeli do tábora, od kterého jsme běželi kolem Žraloka a ranní písně, pak to bylo vše. Po večeři, až byla tma, tak byla etapa – šli jsme na silnici a z ní odesílali morseovku baterkou jinému členu družiny, který to poslal dalšímu, který to běžel říct do tábora. Ale pršelo a byla zima, ale přes to jsme museli jít. A pak jsme šli spát.
Anonym (někdo ze Svišťů)

13.den - 4.8

Bohužel chybí „černá skříňka“ z tohoto letu, tudíž informace by vyšly velmi zkreslené a léčivé, proto nebudou radši ani uvedeny. Tímto se Vám omlouváme za vzniklé škody. Vaše ČSA

14.den - 5.8

V náš předposlední den, pátek, bylo chladné a sychravé ráno. To nás ale před službou nezachránilo. A tak jsme se museli nakonec přece jen vyhrabat ze svých brlohů do zimy chystat snídani na náročný den. Poté, co se ostatní vrátili z písně, rozcvičky a nástupu, jsme se do ní mohli pustit. Po snídani se všichni vydali na borůvky. My jsme je nasbírali nejdřív a mohli tak otestovat střelnici. Ostatní postupně plnili skautské dovednosti, zatímco my jsme připravovali knedlíky. Oběd se mimochodem vydařil a bylo pro nás těžké nechat zbytek pro Ivana, který měl přijet až odpoledne. Po obědě nebyl skoro žádný polední klid, muselo se jít na dřevo na slibový oheň. „Žádné kácení, jen sbírat!“, poznamenal důrazně Jezevec. Ohniště – pagodu – jsme připravovali my, společně s Mozkem. Potom přišla „vlajkovka“ coby zpestření pracovního programu. Popravdě to byla spíš zabijárna. Tady bych vyzdvihl souhru protivníka organizovanou Maděrou (i Kokin se podřídil:), i když stejně prohráli 1:0. Pak konečně přišlo relativně krátké volno, ale hlavně „Švédské stoly“. K jídlu toho bylo hodně a latríny byly plně obsazeny už ze začátku. Dokonce se uskutečnila soutěž v pojídání tyčinek, proti které brojil Jezevec, řka, že to je plýtvání. Po této naší poslední večeři se už začalo stmívat, a tak jsme si všichni vzali na sebe kroje a šli se posadit k ohništi. Tam po krátkém Ivanově projevu byla pagoda zapálena a mohlo se tak přistoupit k přísaze slibu. Po téhle slavnostní chvíli jsme zpívali různé písničky. Jako vyvrcholení večera proběhla dražba, kterou uváděl kdo jiný než Milan alias Horst Fuchs. Každý si odnesl něco. Nakonec jsme se všichni odebrali do svých spacáků. Akorát vůdci ještě něco… Jeňa

15.den - 6.8

Poslední! Tak na tento den jedni čekali, jiní se na něj netěšili. Ještě naposledy jsme si připomněli táborový režim: ranní píseň, rozcvička, nástup, snídaně…poté začalo pracovní dopoledne. Každý musel něco dělat, třeba my jsme uklízeli, již tradičně, prostor u kozy a pily, netradičně a srubem. Potom jsme pro světlušky (co bychom pro ně neudělali, že:) postavili střechu nad latrínou. Pak si všichni šli sbalit čemodan a odnést ho k cestě. Dříve než přijel autobus, jsme si dali oběd. Služba zatím sbalila zbytky, aby je pak rozdělila na svačinu na cestu domů. Po příjezdu holek jim někteří galantnější pomohli s ruksakama. Před odjezdem ještě proběhla bitva o svačinu (o ty s tatrankama), přičemž na to doplatily hlavně světlušky, které bohužel stály v cestě hladovým vlčatům běžícím pro svačinu. Nakonec jsme se všichni usadili v autobuse a odjeli zmožení po náročném táboře do Brna.