Tábor 2007- pouštní planeta Arrakis

21.7.2007 - 4.8.2007

1. den - příjezd | 2.den | 3. den | 4. den | 5. den | 6-7. den - Čundr Kamzíků | 6-7. den - Čundr Mamutů | 6-7. den - Čundr Svišťů | 6. den | 7. den | 8. den | 9. den | 10. den | 12. Den | 13. den | 13.den | 14.den | 15.den - odjezd |

1. den - příjezd

Příjezd byl rozdělen na 2 skupiny – cyklo a auta, my na kolech jsme si ještě docela dali zátah, ale o autech se to říct nedá. Co ale říct můžu, že jejich sraz se určo neodlišoval od jiných let. Tažme my jsme dojeli asi v poledne a to i druhá polovina a začalo se hromadně stavět týpka, postele atd. Tím jsme se tak zmohli, že večer byl jen krátký program a pak se šlo spát. Všici se jen ve snech těšili na celý tábor, která měli před sebou.

Ruprd

2.den - neděle

Takže začnu nejspíš od budíčku (nebudu počítat mou hlídku). Budíček byl, jako každou neděli, posunut na osm hodin a po něm asi následovala ranní píseň (nevím, mazal jsem rohlíky). Po písni byla jako vždy hygiena a úklid (jak pro koho, co Pavle?). Po nástupu a posléze i snídani (jak už jsem psal, byly asi rohlíky) bylo prý volno (neplatilo pro mne, já byl služba), a pak odjezd do kostela. Už když jsme přijeli ke kostelu, zdálo se mi nějaký divný, že tam je klid a nikdo tam nepřichází. Odpověď na mou nevyřčenou otázku byla na dveřích kostela. Dnes v Rudolci a Matějovci nebyly mše, protože byla ta velká pouť v Kostelním Vydří. Byli jsme teda dost zklamaní a my (služba) ještě k tomu naštvaní, protože zatímco ostatní se jeli místo mše projet, my museli jet do tábora vařit. Ještě k té jejich cestě: tuším, že jeli k Hlaďáku a pak nejspíš lesní cestou z Matějovce na nové tábořiště a potom ještě (asi) k Rohlíku. Když se vrátili na oběd (námi udělaný) pustili jsme se do něj (polívka + kuře a rýže). Po obědě a poledním klidu (umývání nádobí a štípání dřeva) se Kamzíci konečně zbavili služby, a když to náležitě oslavili, mohli jsme jet k Rohlíku na etapu. Myslím, že se dovezly oba čluny (náš a Pájkův) a stejně tak si myslím, že to bylo dnes, co byla super voda, a my dělali bitky. Po nich byla etapa: Jízda na červovi, neboli na obráceným Pájkovým člunu (kánoe). U skautů to bylo tak, že všichni členové museli přeplout na (teprve letos vystouplý) ostrov (samozřejmě dohromady) a tam vystoupit a zamávat pádly. Vlčata to měla podél břehu a podstatně kratší. U skautů to vyhráli Mamuti (to kvůli vyčerpanosti ze služby a Ruprdovi to Kamzíci nevyhráli) a u vlčat Jeleni. Až jsme se vrátili do tábora, poslali nás do uranových dolů (na dřevo na táborák). Večer byl teda zahajovací táborák (nejspíš poprvé za můj život byly tři) na němž se rozdaly super nový zpěvníky a Ondra Kotásek dostal nerez hrnek s jeho jménem na plášti za největší docházku přes rok. U táboráku se jako vždy zpívalo a já jsem se dokonce přičinil k Milanovým roztrženým kalhotám (však mi to v noci oplatil). A v noci měli čtyři naši členové noční dobrodružství (přesněji Vojta, Ondra K., Jirka a já, Komár).
Komár

3. den - pondělí

V pondělí byla etapa hned po snídani. Každá družina si měla postavit Síč (bunkr) někde poblíž tábora. Na výrobu jsme mohli použít kromě pěti prken a provázku jen to co jsme našli v lese. Etapa zabrala celé dopoledne a ještě část odpoledne. Další den bylo vyhodnocení a ukázalo se, že nejlepší bunkr postavili Mamuti. Ti měli kostru z klacků, kterou pokryli mechem. Podobně to udělali Svišti, ale ti měli bunkr menší a ne tak pěkný. Jestřábi natáhli mezi stromy provaz a o něj opřeli větve s jehličím. My (Kamzíci) jsme to udělali podobně, ale ještě jsme ke stromům zabouchali kůly a na ně dali prkna a větve. Jeleni měli bunkr ve svahu, ale moc se jim nepovedl. V zemi měli zatlučené kůly a na ně vodorovně opřené klacky a navrchu kapradí. Před obědem jsme na chvíli přestali stavět, abychom si zahráli Ruprdovu hru "Vězni vs. Dozorci". Vězni (asi čtvrtina) měli na sobě 5 – ti místné číslo a hadrové koule, kterými vyřazovali dozorce ze hry. Dozorci mohli vyřadit vězně tím, že číslo přečetli. Hra končila, když nezbyl žádný vězeň, nebo dozorce (to se ale nestalo) ve hře. Odpoledne jsme hráli fotbal a večer městečko Palermo. Pak se šlo spát (až na Mamuty, kteří měli hlídku).
Jirka

4. den - úterý

Toto ráno jsme jako obvykle začali ranní písní a rozcvičkou. Po snídani byl nácvik na sjezd na kolech. Zatímco skauti nacvičovali na dráze připravené Jeňou, Pleskyn chystal dráhu také pro vlčata. Obě dráhy byly perfektní. Při nácviku i při závodě pár lidí spadlo, ale naštěstí se nikomu nic nestalo až na Vojtu, který se hodně odřel. Ve skautech vyhrál Petr K. a ve vlčatech Ondra H. Zbytek dopoledne a větší část odpoledne se ještě dohrával fotbalový turnaj. Po všech zápasech se stav měl tak, že 1. byli Svišti, 2. Kamzíci, 3. Mamuti, 4. Jeleni a 5. Jestřábi. Po večeři, asi v 22:00 byl začátek další etapy. Cílem bylo ostatním ukrást petflašky z jejich bunkrů. Vyhráli Svišti a Jeleni. Poté se vlčata vrátila do týpek a skauti přespali v bunkrech.
Radim

5. den - středa

Jelikož v noci byla etapa a skauti měli za úkol přespat ve vlastním bunkru, byl proto budíček posunut asi na 8. hodinu. Po ranní písni, rozcvičce a ranní hygieně jsme se nabaštili výborné snídaně. Po rosničce byla dohrávka finále ve fotbalu. V něm po dramatickém boji nakonec haluzově vyhráli Kamzíci. Ještě se dohrálo 3. místo, kde zvítězili Mamuti nad Jelenama 4:2. Po obědě a poledním klidu byla etapa. Měli jsme za úkol převést zraněného po trase horské dráhy. Etapu vyhráli Kamzíci a Jeleni. Po etapě jsme se jeli koupat k Rohlíku, ale voda byla strašně ledová. Po večeři byla jen pro skauty diskuse o novém tábořišti. Potom jsme si vyčistili zuby a šli spát.
Vojta

6-7. den - Čundr Kamzíků

Hned ráno po probuzení nám vedoucí nařídili, aby jsme se neprodleně zabalili a bez snídaně nás vyhnali z tábora!.Našim prvním cílem byl Landštejn(zřícenina hradu). Cesta byla bezproblémová,a tak jsme tam dorazili asi v jednu.(je to asi 7 km od tábořiště). Tam jsme vybalili batohy a trochu s obtížemi si udělali na vařiči oběd. Po obědě jsme se v klidu sbalili a s domněním ,že mámě fůru času se pomalu vydali do Starého města p. Landštejnem(4km). Tam jsme nakoupili potřebné věci a vyšli konečně k našemu poslednímu cíli - Phaphenšlag (nevím jak se to píše)klidným krokem, kde jsme asi o pul šesté dorazili. Taky jsme si dali večeři a potom proběhla debata snad o všem a všech. A přitom nás únava sklátila natolik, že jsme usnuli asi v devět.
Druhý den ráno byl klidný, protože snídaně už byla a to sice marmeláda. Potom jsme vyrazili do Slavonic, kde jsme se setkali se svištěma a mamutíma. Tam jsme s nima asi hoďku a půl pobyli a poté vypadli. Vzhledem k tomu, že svišti měli podobnou trasu jak my, tak jsme se vraceli s nima, zatímco mamuti sami. Když jsme dorazili, museli jsme ještě uvařit večeři a potom unaveni padli spát.

Ruprd

6-7. den - Čundr Mamutů

Po obdržení jídla, stanu a dalších hodících se věcí jsme vyrazili na svůj výlet. Šel s námi Tomáš L. ze družiny Jestřábů. Z tábora jsme vyšli kolem deváté bez snídaně. S Kamzíkama jsme šli společně až do Matějovce. U studánky blízko ,,Hlaďáku“ byla snězena část našich zásob. Vychladili jsme si čaj a pokračovali po silnici k Rožnovu. Za vesničkou, která nemá ani cedule, jsme po červené tur. značce šli směr Landštejn. Konečně jsme už nešli po silnici. Několikrát jsme se zastavovali, protože bágly byly dost težký. V blízkosti Landštejna jsme obědvali. V kotlíku jsme ohřáli párky s fazolemi a uvařili polévku. Po rušné silnici jsme seběhli do Starého Města. Nakoupili jsme potraviny, osvěžili se ledňáky atd. Pokračovali jsme směrem do Slavonic. Odbočili jsme na Trojmezí. Nasbírali jsme několik rakouských borůvek a šli dál po cyklostezce do Slavonic. Na okraji lesa, odkud byla vidět věž Slavonic jsme postavili stany, najedli se, pokecali a šli spát. Další den kolem osmé jsme se sbalili a došli do Slavonic. Setkali jsme se s Kamzíkama a Svišťama, pokecali a společně šli k Pfaffenschlagu. My jsme se odpojili a šli po silnici do Stálkova, Matějovce a zpáky do tábora.

Ondra K.

6-7. den - Čundr Svišťů

Ráno byl budíček jako obvykle, ale všichni jsme věděli, že ještě před snídaní nás čeká odchod na čundr. My Svišti, tedy Petr, Vojta, Bacil a Radim, společně s Petrem B. jsme vyrazili směrem na Český Rudolec. Zde jsme se na chvíli zastavili a nakoupili pečivo. Pokračovali jsme po červené turistické trase do Lidéřovic a pk do Peče. Protože jsme měli hodně času, vytáhli jsme si karimatky a na chvíli si lehli a odpočívali. Z Peče jsme došli do Cizkrajova, kde jsme k náší smůle našli obchod, který má ve čtvrtek odpoledne zavřeno a taky prázdnou faru. Naštěstí alespoň na hřbitově tekla pitná voda. Potom jsme přešli pole s pšenicí, přelezli pár elektrikých ohradníků a dospěli jsme konečně do cíle čtvrteční cesty, tedy na Montserrat. Nalezli jsme krásný dřevěný přístřešek, kde jsme se vyspali. Ještě před tím jsme obešli okolí kostela a uvařili si polévku a párky s fazolemi. Bacilovi to zřejmě nestačilo a tak se cpal ještě listím, dřevěnými klacíky a kůrou. Když jsme se ráno probudili, sbalili jmse si věci a odešli do Slavonic. Nakoupili jsme potřebné potraviny, které jsme pak na náměstí snědli. Mezitím přišli Kamzíci a Mamuti a tak jsme společně pokračovali přes muzeum opevnění na Pfafenschlag. Odtud jsme šli směrem na Grasselovu sluj a pak přes Peníkov zpět do tábora. Mezitím jsme snědli pár ostružin, které po cestě rostly. Celí utahaní a unavení jsme konečně došli do tábora, kde nás čekal zasloužilý odpočinek.

Petr K.

6. den - čtvrtek

Ráno byla etapa, ve které se musela sbírat rosa. Tuhle etapu vyhráli Mamuti a Jestřábi. Potom odešli skauti na čundr. Dopoledne dělali vlčata stezky na náměstíčku. Pak byl oběd. A po obědě polední klid. Odpoledne byl "Kanystr" a ještě další hry. Pak byla večeře a po ní nástup. Večer byla skvělá četba. Po četbě byla stezka odvahy, v ní se chodilo v "hadu". Ta stezka byla super. Pak jsme šli spát.
autor neznámý

7. den - pátek

Dopoledne byl turnaj v „Dekomlatu“. Vyhrál Vašek. Po obědě jsme vyráběli ze dřeva a moduritu. Pak jsme se šli koupat do Rohlíku. Jeňa našel duši od traktoru. Chvilku jsme se na ní vozili. Pak jsem nasedl na člun a začal jsem na ně utočit. Pak jsem našel houbu na sušení lodí. Pak jsem to po nich hodil. Skoro všichni spadli do vody. Vrátili jsme se do tábora a za chvilku přišli skauti z čundru. Až byl večer, byla etapa. Běhání v bouři: točení kolem tyče, pak běh a podepisování, běh zpátky a předání štafety, Vyhráli Svišti a Jestřábi.
Michal D.

8. den - sobota

Ráno probíhalo normálně jako každý den. Budíček, ranní píseň, rozcvička, nástup a snídaně. Potom měli Mamuti hru – Lovecké safari. Probíhala takhle: byli 4 strážci, 7 pytláků a zbytek lovci. Strážci bránili zvířata proti pytlákům a lovcům bez licence. Měli dva životy a 5 koulí, pytláci 1 život a 2 koule a lovci 1 život a 1 kouli. Zvířata byla různě cenná. Pytláci je prodávali za míň než doopravdy. Po hře hráli skauti MUH-MOH-WAA a vlčata zatím hrála Maršála a Špiona. MUH-MOH-WAA vyhrál Komár, druhej jsem byl já (Tomáš H.) a třetí Vojta. Po obědě byla etapa, kterou s největší haluzí vyhráli Svišti. Potom jsme připravovali táborák – normální pyramidu, ale večer hořela hodně vysoko, protože to Mamuti taktéž Xáci tedy i já jsme to trochu přehnali se dřevem. Před táborákem jsme pokřtili Pantera – to je naše nové týpko. U táboráku se hrály scénky "Ze života Fremenů", které si každá družina přes den nacvičila, a potom jsme zpívali. U táboráku začalo pršet, tak jsme se přesunuli do Pantera a zase zpívali.
Tomáš H.

9. den - neděle

Přepáád!!! Zakřičel Vojta a následně se všichni vyřítili na čtyři útočníky rychleji, než by kdo čekal. Chvíli trvalo než jsme je zvládli, ale za pomoci vedoucích a hlavě Tomáše Hudce a Ruprda se útočníci – bratři Ševčíci, Bobr a Alesi – vzdali. Z vlčat které minuý den nacvičovaly, co by dělali kdyby byl přepad a statečně vymýšleli, jak budou útočníky honit, vylezl z Tee-pee pokud vím jen Michal Házi. Jediný kdo kromě vlčat chyběl byl Ondra Kotásek, kterého našli a osvobodili u latrýny. Pak už jsme šli spát ale , ale zanedlouho byl druhý přepad. Když jsme vyběhli z Tee-pee, viděli jsme už jen petardy, vystřelující se z hřiště. Někteří ještě honily útočníky ale nedohnali je a tak šli také spát. Ráno byla Ranní píseň i přes protest všech ostatních. Ruprd přislíbil revoluci, ale jinak se nic nestalo. Dopoledne odjela služba do kostela do Českého Rudolce a zbytek lidí v táboře škrabalo brambory na smažák. Potom jsme odjeli na mši do Matějovce, kde tentokrát už mše byla. Pak bylo do oběda volno, na oběl byl už výše zmíněny smažák. Následovalo odpolední volno a netradiční disciplíny – Piškvorky, Střelnice, Šiškovaná, Trojskok, Přetahování a přenášení. Piškvorky vedl Milan a u vlčat vyhrál s přehledem Petr Bartek, zatímco u skautů jsem po těžkém boji s Radimem vyhrál já. Na střelnici byl Jeňa. Zde bylo úkolem trefit tři cíle plus jeden pohyblivý – Super šnek Alfréd. Zde vyhrál u vlčat Honza Cajzl a u skautů já i když Bacil byl jen o bod za mnou. Šiškovanou vedl Kokino. Zde bylo za úkolsebrat popořadě 10 šišek vzdálených od sebe asi metr. Vždy se tedy běželo k první a zpět, k druhé a zpět, k třetí a zpět atd. Soutěž vyhrál Smíšek a Vojta. U trojskoku byl Řechty a stejně jako u šiskované vyhrál Smíšek a Vojta. Přetahování vedl Pájka a po tuhém boji mezi Mamuty a Kamzíky vyhráli Kamzíci. A nakonec přenášení vedl Jindra. Družina měla za úkol přenéstpostupně všechny členy, kteří se zavěsili na tyč. Vyhráli Jesřábi a Kazíci. Na večerní program se plánovalo dobývaní tábora, ale začalo pršet, takže se odložilo na později – byla četba a zpěv. V noci nikdo nekradl a tak proběhla další poklidná noc.
Jan Bareš

10. den

-Dopoledne se hrál killball. Hrálal se jenom základní sestava ,protože nebylo dostatek času .Odpoledne jely vlčata na kolech do Zvůle pod vedením Jeni a Kokina. Skauti jeli na Landštejn pod vedením Jindry a Pájky .Bylo docela chladnoo ,ale dalo se to. Večer bylo konečně dobývání tábora .Hráli jsme až do setmění .V noci byl orienťák .Ve dvojcích jsme si rozdělily body. Jeden byl v Matějovci ,další byl v Radíkově, na kótě(599), na rozcestníku a u křižíku pod Matějovcem. Málo kdo ho našl. Nakonec jsme měli z písmen poskládat heslo(LAMPA). Písmena jsme sbírali z kratiček na kontrolách.
Pazour

12. Den

Ráno jsme se probudili hodně brzy, protože nás čekal odjezd na Vysoký kámen, u Kaprounu. Proč? Právě před 100 lety byl zahájen 1. skautský tábor na ostrově Brownsea. Proto jsme sedli na kola a odjeli na vrchol. Zde jsme se setkali se skauty z Jindřichova Hradce a společně se tak připojili ke skautům celého světa, kteří na různých kopcích oslavili úsvit druhého století skautingu. Po cestě jsme zpět jsme se zastavili u úzkorozchodné železnice v Kaprounu. Asi nikdo z nás ještě neviděl malebnější železniční zastávku. Pěkné místečko v krásné přírodě. Na zajímavosti se podepsal také fakt, že tu byl Jára Cimrman vyloučen z přepravy. Vyfotili jsme se u jeho sochy a odjeli do tábora. Po poledním klidu jsme si v rámci etapy zkusili odsekávání háků z červa. Úkol zněl jasně. Na co nejmíň seků přesekat několik malých (v průměru asi 1 cm) dřevěných koleček. Vyhráli Mamuti (skauti), Jestřábi (vlčata). Poté jsme odjeli na kolech pod Pekelec, kde se uskutečnil orienťák. V co nejkratším čase jsme měli oběhnout 8 kontrol. Mnohé z nich se nacházely na kamenech, jiné na významných stromech a nechybělo pár kontrol na vrcholech. Třeba na samotném Pekelci. Po namáhavém běhu, kterýý se často měnil i v prodírání houštím, jsme konečně dospěli do cíle. První skončil Ruprd s časem 52:06. po příjezdu do tábora byla večeře a poté ,,pašeráci“. Ti po dlouhých bojích skončili remízou 3:3. Protože každý očekával další den závěrečnou etapu šli jsme brzy spát.

Petr K.

13. den

Dnes jako každé ráno jsme začali rozcvičkou a ranní písní. Potom nástup a snídaně: ¨Dobrá máma¨ s rohlíky. Hned po snídani jsme se vydali s malým obnosem jídla na celodenní etapu.
My (Jeleni a Jestřábi) jsme vyrazili cestu na Rudolec ke křížku, u kterého jsme našli ve sklenici 1. zpráva, po jejím přečtení nám došlo, že musíme jít do Stoječína pro další zprávu a poté jsme šli do Matějovce, z Matějovce do Nového Světa a k Rohlíku. Na Rohlíku jsem musel doplavat na nový ostrůvek pro zprávu a měli jsme se již vrátit do tábora (přesněji na místo: Kamínky hrobečků a cestou nás měli koulama ošívat ¨napřátelé¨). Nakonec jsme tam došli a to jako 1. (jsme Jeleni ). Přišli jsme už cca ve 13 hod (to je cca o 2hod dříve než Jestřábi). Večeře: bramborový guláš. Po nástupu jsme měli napsal táborovou kroniku (dny tábora). A potom byla četba (Stezka odvahy). A poté ještě zpěv.
Petr B.

13.den - Závěrečná etapa

Ráno jsme se vzbudili úplně normálně a šli jsme na ranní píseň a pak na rozcvičku. Na snídani jsme měli jogurt a 3 rohlíky, pak jsme se chystali na celodenní etapu a vyrazili jsme v různých intervalech podle výsledků v ostatních etapách. První jsme šli my Svišti, a šli jsme do Nového Světa a tam u značky , byla hozena ve vysoké trávě první indície, podle které jsme šli na Javoří horu (700,1) a tam byla v šutrech druhá indície, podle které jsme šli do Rožnova a tam v útrobách posekaného stromu jsme našli další indícii. Tato zpráva šla najít v pohodě. Když jsme chvíli potom šlapali na Mostecké polesí, potkali jsme Kamzíky, a za chvíli jsme šli na Zvůli.Vzali jsme si azimut a crossili jsme si to lesem ke Zvůli. Nebylo to moc příjemné a ještě k tomu jsme měli příšernej hlad, protože jsme zatím jedli jenom banán. Na Zvůli jsme další indícii podle toho pitomýho nákresu nemohli najít, ale po 40 minutách to Vojta konečně našel. Pokračovali jsme přes Valtínov na horu Horu. Za Zvůlí jsme si jeden krajíc chleba s dračími toasty a tuňákem. Pak jsme došli na horu Horu a tam u stromu s růžovým značením jsme našli další zprávu. Chvíli jsme nad zprávou přemýšleli a pak nám došlo, že je další zpráva na ostrově v Rohlíku. Na cestě k Rohlíku jsme zase potkali Kamzíky, to znamenalo, že jsme ztratili náskok nad ostatníma a proto nás Petr hnal. Na ostrov plaval Radim a pak jsme se vydali na Kamínky hrobečky, kde bylo lavní město planety Arrakis. Etapu jsme vyhráli my a na druhém místě se umístili Kamzíci a na krásném třetím místě se umístili mamuti. Pak si toho moc nepamatuju, ale vím, že na večeři byl bramborový guláš. Pak byl nástup a teď večer píšu v jídelně kroniku a ostatní zpívají.
Bacil

14.den

-Odpoledne byl nezmíněný triatlon ,ovšem né každý to bral vážně. Vyhrál ho nezmíněný Komár ze skupiny skautů a nezmíněný Ondra ze skupiny vlčat. Odpoledne jsme se připravovali na zatím nezmíněný večerní slib ,zatím nezmíněnou dražbu ,zatím nezmíněný oheň a zatím nezmíněné švédkské stoly. Večer proběhla výše zmíněná dražba ,výše zmíněný slib ,výše zmíněný oheň a výše zmíněné stoly. Na výše zmíněných švédských stolech se dalo najít výše nezmíněné jídlo výše nezmíněno pití. Výše zmíněný slib absolvoval např.:Jeník ,Pájka ,Bacil. Ve výše zmíněné dražbe se nedražil výše zmíněný Jeník ,Pájka či Bacil ,ale např.:nezmíněný kroj ,nezmíněné pexeso a nezmíněné stříkací pistole. Při výše zmíněném ohni se neopékaly nezmíněné buřty ,ale "zpívalo" se. Ve výše zmíneném večeru začalo pršet. Myslím ,že výše zmínený den proběl dobře:)
Pazour

15.den - odjezd

Poslední budíček, rozcvička, hygiena, nástup, snídane...
Obdrželi jsme upomínkové listiny, poslední odměny, a postupně do oběda jsme uklidili tábořiště a sbalili se. Prijel autobus se světluškama a my jsme se s nimi vyměnili. Rozloučili jsme se s tábořištěm a jeli domů do Brna.