Tábor 2004 - Ostrov pokladů

7.8.2004 - 21.8.2004

01. den | 02. den | 03. den | 04. den | 05. den | 06. den | 07. den | 08. den | 09. den | 10. den | 11. den | 12. den | 13. den | 14. den | 15.den |

01. den - 7.8 - sobota

Sraz na tábor byl v sobotu 7.srpna v 9:15 u kostela v Bystrci. Naložili jsme na kola na vozík a zavazadla do autobusu. Pak nás Ivan svolal do kruhu a pomodlili jsme se k Velkému Duchu, poté jsme vyrazili. Cesta trvala asi 2 hodiny, na tábořiště jsme dorazili okolo půl jedné. Vystřídali jsme se se světluškami a poté co odjely, si družiny vybraly týpka. Po vybrání jsme se začali zabydlovat. Po určité době se vůdci rozhodli, že udělají první etapovou na táboře. Byla to hra na vodě, takže se jelo na kolech k rybníku a Medvědi s Jirkou nesli nafukovací člun. Hra spočívala v tom, že Jirka nasedl do člunu a s šesti věcmi (s barelem, dvěma míči, pet láhví a dvěma ringo kroužky). Odplavil se do půlky rybníku a každá družina musela v co nejkratším čase dostat tyto předměty na břeh. Po skončení hry jsme se vrátili do tábora a měli jsme chvíli volno, mezi tím vedoucí připravili večeři. Po večeři jsme se sešli v jídelně, kde Ivan řekl co se na táboře smí a co se nesmí. Po vysvětlení jsme začali číst knihu „Ostrov Pokladů“. A po té byla večerka a šlo se spát.
Jindra

Kamzíci (12b), Jeleni (3b), Svišti (3b), Medvědi (1b),

02. den - 8.8 - neděle

Po snídani jsme vyrazili na kolech do Matějovce a od něj jsme si udělali asi 7 km dlouhý okruh. Po skončení této jízdy jsme se zastavili v Matějovi na mši. Ve 12 hodin jsme sedli na kola a jeli zpět do tábora. Na oběd jsme měli kuře s rýží. Odpolední program byl následovný: nejdříve jsme stavěli bivaky a tuto stavbu vyhráli Kamzíci a Medvědi. Dál se pak hráli pašeráci. Po večeři byla hra s názvem BLUDIČKY. Všichni Medvědi byli bludičky a asi každou minutu blikli baterkou. Úkolem každého vlčete bylo každého medvěda chytit, ale jen jednou. Po závěrečném výstřelu jsme se rozešli do svých tee-pee.
Maděra

Jeleni (4b), Kamzíci (3b), Svišti (3b), Medvědi (1b),

03. den - 9.8 - pondělí

Po snídani jsme se dali do škrábání brambor. Poté začala soutěž v Dekomlatu, kterou vyhrál Maděra, Druhý byl Bacil a dál už nevím. Na oběd byla sekaná s bramborem, kterou jsme připravili my – Medvědi. Po poledním klidu následovalo vyrábění měšců na vydělané bohatství za celý rok. Každý si měl ušít svůj měšec a nabatikovat si ho. Dál se šlo sbírat dřevo na táborák. Každá družina měla donést: 1 soušku a 2 náruče šáší. Oheň měl být venku, ale protože byla velká bouřka, ve které padaly i kroupy, tak to bylo ve sněmovním týpku. Zpívali jsme až do večerky a přitom jsme četli knihu „Ostrov pokladů“. Potom se šlo spát.
Ondra

Jeleni (4b), Kamzíci (3b), Svišti (2b), Medvědi (1b),

04. den - 10.8 - úterý

Po snídani byla etapa – „posel“. Milan dal čtyřem lidem z jiné družiny zašifrovanou zprávu. Kdo to měl nejdřív rozluštěný, musel si zprávu zapamatovat. Tu zprávu řekl jednomu členu ze své družiny a ten to měl poslat dalšímu ze své družiny. Kdo byl poslední (člen z každé družiny) zanesl zprávu do tábora. Na oběd jsme měli polévku ze sáčku a bramborovou kaši se špekáčkem. Odpoledne byl turnaj ve „Frísbí“. Byly čtyři družiny a vyhráli Medvědi. Na večerní program byla hra Dobývání tábora. Tábor hlídali všichni vedoucí a úkolem vlčat a skautů bylo dát kartičku na určené místo. Po týhle hře jsme šli spát.

Vojta

Jeleni (4b), Svišti (3b), Kamzíci (2b), Medvědi (1b),

05. den - 11.8 - středa

Po každodenní nepříjemné rozcvičce jsme konečně dohráli turnaj ve Frisbee, kdy jsme samozřejmě vyhráli my Medvědi. Dále jsme se rozdělili na družiny a byli jsme rozebráni k vedoucím odborníkům na daný obor. Nás „učil“ Jirka šifry, Jeleni se museli na malém úseku lesa skrýt, Svišti dělali cosi s mapou a Kamzíci měli zdravovědu s Milanem. Po obědě a následném poledním klidu se odehrála základní skupina turnaje v Killballu. Odpoledne byla etapa „problémy na ostrově“. Hra spočívala v tom, že se všichni odešli schovat do míst, odkud mohli sledovat tábořiště a přitom sledovali náčelníka. Ostatní domorodci mohli svým vražedným pohledem vyřazovat špehy ze hry. Etapu vyhráli Medvědi, protože nastrčili Jindru do sněmovního tee-pee a ten svou práci splnil. Večer se už jen četlo a zpívalo.

Jeňa

06. den - 12.8 - čtvrtek

Po dobré snídani jsme se vydali na kolech na zříceninu Landštějn. Museli jsme zdolávat kopce, ale někdy jsme to rozpálili z kopce dolů. Spíše jsme jezdili po silnici, než po lesních cestách. Ale jednou jsme jeli i přes drsné kořeny, kde to byla zabíjačka. Když jsme přijeli byl odpočinek, a potom jsme hráli Maršála a po večeři se četo a zpívalo. V noci nás přepadla bouřka. Hlídku měli Svišti. Kradení vlajek bylo kvůli bouřce zrušeno.

Anonym

07. den - 13.8 - pátek

Začátek byl docela bouřlivý přesně o půlnoci začala bouřka. Po nástupu a rozcvičce a hygiejeně atd, následovalo dohrávání Killballu a takhle to dopadlo: 1.místo-Jeňa, 2.místo-Salát, 3.místo-Komár. Potom jsme začali hrát etapovou o stavění mostů to vám říkám to byla ale makačka. Po dobrém obědě sme si zahráli vlajkovou-mapovku jak skončila vlajkovka, tak sme šli sbírat borůvky. Po borůvkách následovala mše a po mši přijel Jezevec. Pak začal večerní program jakási hra pirát a světlo a po hygieně sme šli spáat.

Joža

08. den - 14.8 - sobota

Dnes dopoledne jsme měli sk. dovednosti. Pracovali jsme s mapou a buzolou, lištili jsme šifry, skoušeli jsme jaký je to být zdravotníkem a nakonec jsme se maskovali v lese. Pak po sk.dovednostech následovalo vaření oběda. Po skupinkách jsme šli ke kuchaři (k Markovi) pro potraviny a pak jak jsme dostali potraviny začaly jsme po družinách vařit. Svišti vařili špízi, Kamzíci vařili květákové placičky, Medvědi vařili ryzoto s kuřecími kousky a my jsme vařili karbenátky. Pak jak jsme všichni dovařili tak jsme si pochutnali na vlastně uvařených jídlech. Po obědě jsme postupně umývali a utírali nádobí a pak jsme měli polední klid. Po poledním klidu jsme šli všichni na borůvky – večer jsme stěch borůvek měli borůvkové knedlíky na večeři. Po sbírání borůvek jsme měli etapu „divoši zajali“…Při té etapě jsme měli svázané ruce a nohy (ruce jenom Medvědi) museli jsme přeskákat celé tábořiště od stožáru až na hřiště. Měli jsme to ale stížený že v té-pé byli vedoucí a házeli na nás hadrové koule a když někoho strefili, ten dotyčný kterého strefili se musel vrátit ke stožáru a pak musel jít znovu. Pak se něco dělo, teď už si znovu nezpomínám co se dělo. Pak k večeru byl program „kilimanžáro“ nakonec až sme začali s programem tak se s vedoucích vyklubalo že je to zteska odvahy. Celkem se to dalo až na to že si deset minut po začátku začalo pršet. Některé svíčky zhasli, Maděra se po dešti vydal je znovu zapálit a pak už to po čtyřech minutách sejpalo. Pak jak přišli z každé družiny všichni tak v té-pé začal hučet oheň. A to je už všechno co vím.

Salát

09. den - 15.8 - neděle

Když jsme se probudili, byli jsme všichni šťastni, že nemusíme na rozcvičku. Po dobré snídani jsme škrabali brambory na oběd. Po doškrabání poslední brambory jsme zbalily svých pět švestek a odjeli na kolech do kostela. Když jsme přijeli z kostela byl velmi dobrý oběd a to smažený sýr s brambory a tatarkou. Po tak výborném obědu jsme hráli „much much“. Tuto hru vyhrál Jindra po napínavém finále. Hra se hraje tak, že jsou dva protihráči, kteří jsou přivázáni na kůlu a kydají po sobě lžičky s kečupem. Vyhraje ten rychlejší. Po této hře jsme chystali táborák. Po dochystání jsme si přehráli ještě scénky k táboráku. Potom jsme si povečeřeli a byl táborák. U táboráku jsme zahráli scénky, zazpívali jsme si a přečetli knížku. Po tomto programu jsme se odebrali na kutě.

Ruprd

10. den - 16.8 - pondělí

Celé dopoledne po snídani jsme hráli fotbal před ním ještě přišla hygiena zítra máme dohrát zápasy o 1. a 3. místo potom jsme šli na oběd, poté byl polední klid jsme měli Etapu kterou vyhráli Medvědi druzí byly Jeleni, 3. jsme byly mi a 4. byly Svišti. Po Etapě jsme hráli 3-atlon Komár byl 1., Já jsem byl 2. ale nevím kdo byl z vlčat 3..Večer byla četba a zpěv.

Bacil

11. den - 17.8 - utery

Probudili jsem se a samozřejmě byla ranní píseň. Poté, jako dopolední program byl fotbal. O 3. místo a Finále.
O 3. místo hráli Kamzíci a Svišti. Nejdřív 2:2 a na penalty to vyhráli Kamzoši. Jediný gól v penaltách jsem dal já. Finále hráli Medvídci a Paroháči (Jeleni). Bylo to 4:1 (samozřejmě pro Medvědy). Pak byla lukostřelba a stříleli jsme do pytlového panáka se se mnou hlavou. Prostě jsme stříleli do Milana. Odpoledne byl výlet na kolech směr 150º. Až jsme se vrátili byla etapa. Donášeli jsme prely a honily nás medůzy. Večer byla četba a zpěv.

Komár

12. den - 18.8 - středa

Dopoledne po snídani jsme sbírali borůvky a pak hráli turnaj ve vybíjené, kterou (nečekaně) vyhráli Medvědi. Po obědě (borůvkových knedlíkách) jsme se jeli vykoupat do Hlaďáku. Po příjezdu následovala přehazka. Večer jsme ve sněmovním týpí hráli pantomimickou hru. Vedoucí určili slovo a 4 hráči (z každé družiny jeden) se předháněli, že to slovo předvedou za kratší čas a jejich družina to uhodne.

Jirka Bareš

13. den - 19.8 - čtvrtek

Probudili jsem se do chladného rána. Po snídani se rozdávaly písmenka za včerejší etapu. Poněvadž však žádná družinka nedosáhla konce Lodního deníku, vedoucí rozdávali 3 písmenka za 5 minut a tak jsme se už brzy vydaly hledat poklad. V lodním deníku bylo napsané, že 1200m od tábora pod azimutem 200º je poklad. Poklad tak nebyl, ale byla tam zpráva, že na nedalekém kopci v úpatí smrku se dvěma vrcholky, který je u velkého kamene je ukryt poklad. Tímto způsobem nás vedly dál k „Vysokému kameni“, ke krmelci blízko Hlaďáku, do Nového světa, na ostrůvek který byl v rybníku za Radíkovem a nakonec na nedaleký „židovský hřbitov“ kde jsme za zdí konečně našli slíbený poklad. Byli to 4 měšce. Ten první našli Kamzíci a bylo v něm 30 zl. a 40 stř. Ten druhý našli Svišti (my) a bylo v něm 30 zl. a 40 stř. Ten třetí našli Medvědi a bylo v něm 30 zl. A ten poslední našli Jeleni a bylo v něm 26 zl. Po návratu jsme se odebrali spát.

Jan Bareš

14. den - 20.8 - pátek

Přes den se nestalo nic moc. Ráno a celý den pršelo. Odpoledne sme začali chystat slibách. Měl tvar asi třičtvrtě-metrové pagody. Ta byla vycpaná šáším. K večeři byli švédské stoly. Na švédských stolech bylo toto: 3 druhy sýtů, salám, slanina, šunka, rybičky, rajčata, papriky, brambůrky, Kofola citrus, Pepsi a mnoho dalších věcí. Po večeři přijel Ivan a na notebooku nám ukazoval fotky. Pak se slavnostně zapaloval slibák. Louče měli Radim, Vojta, Petr a Pavel. Radim a Vojta slibovali na vlče. Petr, Pavel, Tomáš, Ondra S., Komár a Salát na skauta. Spát se šlo asi vo půl dvanáctý.

(po slibování se ještě zpívalo, ale hlavně se proběhla dražba. Za získané zlaťáky a stříbrňáky byly k mání takové věci jako sekyry, nože, Skautská stezka a další žádané zboží)

Radim

15.den - 21.8 - sobota

Probudili jsme se do hezkého rána. Hned po snídani, což byly zbytky ze švédských stolů a po nástupu jsme se začali balit. Zatímco my Svišti jsme pracovali celé dopoledne v kuchyni, protože ostatní družiny jsou neschopný, ostatní dělali jako že uklízí. Myslím že hráli i fotbal. Úklid nebyl tak složitý, protože se nebouraly stany (tee-pee). Mezitím přijížděli někteří rodiče. Po dobrém obědě jsme „zařvali“ náš oddílový pokřik a pomalu nasedali do aut (lodí). Mezitím začalo trochu pršet. Rozloučili jsme se s táborem a pomalu jsme odjížděli do Brna. Tím skončilo naše putování za Ostrovem pokladů. Jak Radim zapomněl napsat odváželi jsme si každý cenu, kterou jsme si vydražili při včerejší dražbě.