Tábor Dolní Radíkov 2020

11.7.2020 - 25.7.2020

01. den - skauti | 01. den - vlčata | 02. den - skauti | 02. den - vlčata | 03. den - skauti | 03. den - vlčata | 04. den - Kamzíci | 04. den - Mamuti | 04. den - Svišti | 04. den - vlčata | 05. den - Kamzíci | 05. den - Mamuti | 05. den - Svišti | 05. den - vlčata | 06. den - skauti | 06. den - vlčata | 07. den - skauti | 07. den - vlčata | 08. den - skauti | 08. den - vlčata | 09. den - skauti | 09. den - vlčata | 10. den - skauti | 10. den - vlčata | 11. den - skauti | 11. den - vlčata | 12. den - skauti | 12. den - vlčata | 13. den - skauti | 13. den - vlčata | 14. den - skauti | 14. den - vlčata | 15. den - skauti | 15. den - vlčata |

01. den - skauti

Ráno měl autobus zpoždění 1 hod a 30 min. Po cestě se porouchal vozík s kolama a museli jsme ho tam nechat. Poté co jsme se dopravili do tábora, kde byla vojenská kontrola, která nás prohlédla. Oběd byl z domu. Odpoledne jsme stavěli postele a najednou nám řekli, že kola jsou v Radíkově (měli přijet až v pondělí). Poté co jsme dopravili kola do tábora, dostavovali jsme svoje postele. K večeru jsme sbírali dříví na táborák. K večeři jsme měli rizoto. Po večeři jsme měli táborák. U táboráku bylo vyhlášení bodování. Poté se zpívalo a rozdávali se etapové peníze. Nakonec byla večerka.
Radim Sedlák

01. den - vlčata

Sraz byl v 9:00 u ZŠ Vejrostova 1, ale autobus přijel v 10:00. Jeli jsme 3 hodiny, ale dojeli jsme bez kol (které nám pak dovezli). Pak byl kurz o dřevě a představování tábora. Pak byl oheň a pak se šlo spát.
Dominik Puč

02. den - skauti

Ráno po budíčku byla ranní píseň, ale nebyla rozcvička, protože byla neděle. K snídani byla vánočka a kakao. Dopoledne jsme vyráběli praky na hadrové koule, bohužel však nefungovaly jak měli, takže se rozhodlo, že budeme hadrové koule házet. Potom byl Radkův program s citáty. Pa byl oběd. Po obědě následoval Kaktus pochodowy aneb stavění opevnění. Vlčata stavěli ježky, my jsme stavěli kulometní hnízda. Před večeří byl kvíz o vedoucích. K večeři bl guláš a Dino vedl ”velmi” inteligentní debatu s Kokosákem. Po večeři jsme poznávali staré fotky vedoucích. Pak byl program, jak se chovat na hlídce. No a v noci byl přepad. To ale až zítra.
Ondra Prokeš

02. den - vlčata

Ráno jsme dělali zbraně. Pak jsme dělali sny. Potom byl oběd. Potom jsme stavěli opevnění. Po večeři byl kvíz na vedoucí. Pak bylo světlo a stín.
Lukáš Kříž

03. den - skauti

Ráno po budíčku byla ranní píseň a rozcvička, kterou vedl J-P. Pak byly cornflaky, dále byl program cisterna, kdy jsme měli přinášet vodu. Poté byla idea s Vaškem, kdy jsme si vysvětlovali skautské zákony zkoumali nové družiny. Následoval oběd, který se skládal z česnečky a čočky. Po obědě byl poledňák a pak bylo vyrábění přívěšků na krk. Nadále byl ironman, kde jsme běhali potokem, stříleli ze vzduchovky a ručkovali. K večeru byl kvíz o vedoucích. Na večeři byla rybičková pomazánka. Po večeři jsme hráli hamburger a zamyšlení . na závěr dne jsme hráli světelný golf.
Honza Kuchař

03. den - vlčata

Ještě v noci byl v noci přepad, ráno byl budíček posunutý. Později byla ranní píseň + rozcvička a potom snídaně. Na snídani byly cornflaky. Po snídani jsme přepravovali vodu a po přenesení jsme cvičili příběhy. Na oběd byla polívka a čočka. Potom byl poledňák. Po poledňáku byl iron man a psí známky. Potom byl nástup, volno 30 min, večeře a na večeři byly chleby s ramou nebo s pomazánkou a okurkama a nebo s ramou a okurkama. Měli jsme pauzu a potom jsme hráli lidi atd… Potom byla pauza 5 min zamyšlení. Na zamyšlení jsem klikoval. Pak byla pauza a potom jsme hráli ve vesmíru a už byla večerka.
Kuba Vecheta

04. den - Kamzíci

Vyrazili jsme v 10:00 a šli jsme přes Český Rudolec po Graselově stezce, kde je Graselova sluj a tam jsme měli oběd. Poté jsme šli dál a šmikli jsme si to přes pole. A protože svítilo sluníčko, jsme se šli vykoupat (jen někteří) do Velkého Slavonického rybníka. Potom jsme šli kolem pána, který vlastnil oboru, a říkal, že je tma ± 100 jelenů. Poté jsme došli k Montserratu a tam jsme tábořili, rozdělali jsme si oheň a spát jsme šli v ± 23:00.
Kuba Kříž

04. den - Mamuti

takže dneska si povíme, jak jsme si my mamuti užívali náš dvoudenní čundr. Všechno začalo 4. táborový den ráno, kdy jsme se po snídani, a tak po hodinovém balení a chystání věcí, vyrazili. Náš prvotní plán bylo si udělat kolečko kolem tábora, ale to nám bylo Radekem zakázáno, a tak jsme byly nuceni trasu krapet upravit. A tak jsme vyrazili. nejprve jsme došli do Matějovce, kde jsme se nasvačili, protože už bylo 11:00. Potom jsme měli v plánu pokračovat co nejkratší cestou k Pstruhovci, jenomže jsme tak trochu zabloudili a nejkratší cestou jsme nešli, ale došli jsme k němu. Tam jsme měli v plánu vařit oběd, jenomže bylo celkem brzo, a tak jsme ještě s ním ještě počkali. A šli jsme na Landštejn. Normálně bychom šli asi na něj, ale vzhledem k tomu, že kvůli koronaviru jsme nemohli nakupovat a ani chodit do civilizace, tak jsme šli spodem. Tam jsme si uvařili oběd. Byl fazolový guláš se špekáčkama. Je pravda, že jsme obědvali asi dvě hodiny, ale i přesto jsme vstali a šli dál. Další checkpoint bylo Staré Město pod Landštejnem. Tam jsme dali další pauzu a potom už pelášili do dnešního cíle a tím byl Pfaffenschlag. Tam jsme po 5,5 km došli, postavili stany a večeřeli se. Byl guláš z pytlíku. Večer už jsme potom chillovali u ohně a povídali si. Taky jsme si opekli špekáčky. Ušli jsme okolo 16 km.
Dino

04. den - Svišti

Ráno jsme se nasnídali a zabalili si věci na čundr. Pak byl už jenom fotka a vyrazili jsme. Nejdřív jsme si vyšlápli kopec do Nového Světa, kde jsme si dali svačinu, byla tatranka. Chvilku jsme poseděli a pak jsme šli na Zvůli. Tam jsme se aji koupali a uvařili oběd, byl guláš. Ze Zvůle jsme šli na Vysoký kámen. Když jsme došli na rozcestí Pod Vysokým kamenem, ale tam jsme ten kámen nemohli najít. S Honzou a Aleem jsme šli trochu napřed a Vojta nám řekl ať jsme jdeme doprava a to bylo špatně, ale pak jsme to stejně našli. Nejdřív jsme si udělali večeři a pak postavili stany. Večer jsme ještě u ohně hráli Bang.
Berný

04. den - vlčata

První hra byla popeláři. Moc mě to nebavilo. Druhá hra byl dekomlat. Pak byla pauza, všichni se napili. Pak se setmělo. Zpívali jsme. Pak byla večerka.
Dan Puč

05. den - Kamzíci

2. den jsme se krásně vyspali a šli jsme do tábora. Někdy u 6 km jsme narazili na studánku a načepovali jsme si pití. Poté jsme šli opačnou stranou přes Graselovu stezku. Vyšli jsme v Českém Rudolci. a šli přes pár polí a v ± 15:00 jsme byli v táboře. Celkově jsme ušli krásných 33 km.
Kuba Kříž

05. den - Mamuti

A bylo to tu. Začal druhý den mamutího čundru. Je sice jako škoda, že letos byl čundr jenom na dva dny, ale i tak to bylo lepší, než kdyby se čundr zrušil, nebo jinak upravil. No ale dneska jsme začali den mnohem později, než bývá na táboře zvykem, a to budíčkem až okolo deváté. Což byl velice krásný začátek dne. Hned jsme si dali snídani. To byl chleba, salám a okurek. Krásně nás to zasytilo a my toho využili k relaxaci. Asi po půl hodině válení jsme začali balit stany, abychom se připravili na odchod. Hele jako to dopadlo tak, že jsme vycházeli až po jedenácté z toho Pfaffenschlagu. Prvně jsme šli ke Grázlově sluji. A tam jsme si udělali disco slůj, protože Ondra měl disco kouli. Bylo to celkem vtipný, protože se u toho snažil Vojta Nešpůrek hrát na D-J, ale moc mu to nešlo. Potom jsme šli ke Stříbrné studánce si napustit vodu, protože nám pomalu docházela. Ale když jsme k ní přišli, tak to byla spíš stojatá tůně. A tak jsme pokračovali dál až na křižovatku před Stoječínem, kde jsme si hodily mincí, že půjdeme do Peníkova, kde měla být další studánka. Tam nám ale nabídl pán vodu, atak jsme si napustili a byli zase happy. Pak jsme došli k Rohlíku, kde jsme se naobědvali. Měli jsme lunchmeat s kaší. Po chvíli odpočinku jsme se přesunuli zpět do tábora. A to byl celý mamutí čundr.
Dino

05. den - Svišti

Ráno jsme vstali a udělali si snídani. Pak jsme se sbalili a složili stany. Zjistili jsme, že máme málo vody, že nám to určitě nevystačí po zbytek dne, tak jsme šli k nejbližší studánce si nabrat vodu. Ale když jsme došli na místo, tak jsme zjistili, že si flašky nenapustíme. Tak jsme šli k jiné a tam už to šlo. Nadále jsme šli k rybníku, kde bylo hrozně moc žab a tam jsme si udělali oběd. Pak jsme už jenom šli do tábora.
Berný

05. den - vlčata

Ráno byl přepad a pak byl snídaně. Pak bylo volno. Pak Wabi vyhlásil závody loděk, moc mě to bavilo. pak se šlo k ohništi a začala, moc mě bavila.
Matěj Prokeš

06. den - skauti

Hned ráno zazvonil zvon a začalo se řvát Tálibán. Teroristi na nás vyjeli v Octavii a začali útočit. Každý měl 100 životů a my jsme konečně mohli využít naše zakoupené zbraně. Pak jsme si z přírodních materiálů vyráběli lodičky. Pouštěli jsme je kolem chill zóny. Oběd byl hrozně dobrej, byl totiž segedínský guláš. Měli jsme službu a bavilo mě to nakládat knedlíky. Potom byla hrozně dobrá vymyšlená Pantermon Go. Hrozně se mi líbily kartičky Pantermonů. Na večeři byly super topinky ve vajíčku. Pak byl turnaj v piškvorkách.
Miky Přibyl

06. den - vlčata

Taliban, aneb napadení tábora. Odpoledne bylo Pantermon Go! Moc mě to nebavilo. Byly na stromech připevněné složky s Pantermony. Na oběd byl segedínský guláš, večeře vaječné topinky.
Tom Kment

07. den - skauti

Bylo krásné teplé ráno, ptáčci zpívali, všechno bylo dokonalé, až na to, že zmizeli rádcové. A o tom byla 1. hra dne - etapa. Zatímco my jsme snídali a umývali se rádcové luštili v zajetí šifry, aby unikli. Jenže nepřítele bylo příliš mnoho, atak se rádcové (nevíme jak) dostali k telefonu, aby nám zdělili svoji polohu a my je mohli zachránit. Prostě klasické ráno… Následovali výukové programy. Jeden s mapami a druhý se stavěním pastí, ten mě opravdu bavil. Po obědě a poledním klidu následoval Radkův program v lese - závod zkryplených koní. Probíhalo to tak, že jsme po 2,3, ale i po 8 lidech vytvořili co nejdivnějšího koně a s ním potom závodili. Tento program měl opravdu velký úspěch. Jakmile se setmělo, začala svíčkovaná, ta mě moc nebavila. Vzhledem k tomu, že bylo v programu napsáno, že po svíčkované je program Bledé tváře, usínal jsem s tušením, že bude přepad, nebo noční hra...
Vítek Pečenka

07. den - vlčata

Ráno jsme se probudili a zjistili jsme, že nemáme rádce. Tak jsme šli na snídani, po snídani na nástupu postupně volali družiny k telefonu, kde jsme zjistili, kde se rádci zhruba nachází. Tak jsme je od dvou teroristů museli osvobodit se všemi věcmi do tábora. Potom jsme měli vzdělávačky o přežití v přírodě a mapách. Odpoledne byla hra o zkryplených koní a večer byla svíčkovaná.
Jirka Šauer

08. den - skauti

… A ta taky byla (viz den 7.). V noci nás vzbudili, že talibanci vysílají tajné zprávy a že je máme zachytit. Po shromáždění jsme zjistili, že ještě máme sbírat light sticky, což byly zásoby vyhozené talibanci ze zásobovacího letadla.
Ráno ukrutně pršelo, takže ranní píseň byla v bundách a rozcvička nebyla. Na snídani byly chleby s okurkou a papriky. Proběhl nástup v bundách s šátky. Na cestě Radíkov- Matějovec jsme stavěli barikády, protože tudy pojede talibanec. Přijeli, vystoupil, byl zatknut a odveden do Ivanky (tee-pee). Hlídali jsme ho 2 hodiny (1 člen z každé družiny). Na oběd byl smažák. Po obědě byl výslech, kdy jsme se dozvěděli, že je to pilot zásobovacího letadla a omylem zabil 4 lidí z Al-kaidy, za což se z Radíkova stěhoval do Matějovce. Následoval soud, kde byl odsouzen na doživotí. Na večeři byly špagety a potom dobrovolný program - buď deskovky nebo zpívání.
Vojta Fitz

08. den - vlčata

Dnes ráno pršelo, a proto dnes nebyla rozcvička. Ale jinak jsme museli zablokovat cestu teroristovi. Chytli jsme ho a pak jsme ho dali do vězení, museli jsme ho hlídat. Pak byl na oběd smažák. Byl moc dobrý. Pak byl polední klid a pak jsme teroristu vyslýchali a pak byl soud. Nakonec dostal terorista vězení na doživotí.
Bert Janík

09. den - skauti

Ráno bylo zamračeno. Na snídani byly chleby s marmeládou, potom jsme šli sbírat borůvky na plantáže. Naše družina nasbírala tři ešusy plné borůvek a donesli jsme soušku při kácení jsme měli přednášku od Jirky, jak se maskují piliny a soušky). Pak jsme řezali dřevo na prostřední táborák a po dořezání jsme šli nakoupit věci do hangáru. Na oběd jsme měli borůvkové knedlíky. Potom jsme šli na náměstíčko a zjistili jsme, že jsme se zúčastnili "Survivalu". Byli jsme rozděleni na tři skupiny (na: nejmladší, nejstarší a středně staré). Potom jsme šli na naše území a měli jsme postavit přístřešek a pec a na péči udělat opečený chleba. Na konec přišli a ohodnotili to, co jsme postavili. Na večerním nástupu řekli pořadí, jak jsme se umístili. První byli nejstarší, potom středně stáří a na posledním místě nejmladší. K večeru jsme udělali táborák a zpívali písničky. Po dozpívání jsme šli spát.
Adam Pečenka

09. den - vlčata

Dnes bylo na snídani Müsli s mlékem. Potom jsme šli sbírat borůvky na oběd. Potom jsme dělali dřevo na táborák. Pak byly na oběd … BORŮVKOVÉ KNEDLÍKY. Potom byl survival (stavění domu a rozdělávání ohně. K svačině byla tyčka a k večeři byly topinky s kečupem a česnekem. Potom byl táborák.
Tonda Šmerk

10. den - skauti

Dnes ráno byl posunut budíček o 1 h. Bylo slunečno, a proto nebylo obtížné jít bez trička na ranní píseň a rozcvičku. Na snídani jsme měli rohlíky s nutelou. Po snídani byl nástup. Po nástupu jsme měli menší přestávku, než začal další program. Museli jsme si připomenout, co je na kroji a potom následovaly šifry. Na svačinu byl banán. Polévka byla něco mezi pórkovou a cibulovou, na druhé bylo kuřecí na kari. Po obědě následoval odpoledňák. Jak skončil, tak jsme sedli na kola a dojeli jsme do lesa, kde měla být etapa, ale zjistili jsme, že dobyli tábor, tak jsme ho dobyli zpět. Pak následovala večeře. Byly bramborové placky. Večer následoval program rychle a zběsile. Po programu následovalo jako vždy zamyšlení. Po zamyšlení byla večerka a pak jsme šli spát.
Adam Křivánek

10. den - vlčata

Dneska jsme měli prodlouženej budíček, což bylo super. Na snídani byly rohlíky s nutelou. Pak byl nástup. Pak bylo chvilku volno. Pak byl program s Kokosákem a Jirkou. S Kokosákem se učilo o kolech a s Jirkou byly šifry. Na oběd byla polívka cibulačka a na druhý bylo kari s rýží. Pak byl polední klid. Pak byla etapa o tom, že jsme jeli chvilku a tam byl zajatec, který nás měl odlákat, aby mohli obsadit tábor, který jsme museli vybojovat zpátky. Pak byla večeře, na ni byly placky. Pak byl program Rychle a Zběsile.
Tomáš Havel

11. den - skauti

Tento den odstartoval přepad Poštolek, který byl fakt dobrý. Začal tím pádem něco okolo půl 1 ráno. Po přepadu se šlo samozřejmě spát. a budíček byl posunut o hodinu. Po budíčku byla ranní píseň a rozcvička, při které nás pozorovali holky z přepadu. Poté následovala snídaně, na kterou byl porridge. Po snídani byl nástup, při kterém nám bylo řečeno, že se jede na cyklovýlet, který na pomalé, nejpomalejší a nejrychlejší. Já a Dino jsme místo na cyklisťák jeli do Hradce do nemocnice s bebí a nakonec nám zjistili, že jsme v pořádku. Na oběd byly rohlíky s šunkou, sýrem a zeleninou, ale bylo toho hrozně málo. Pak bylo do večeře tak nějak volno a jediné, co se dělalo bylo dřevo na špekáčky, což byla večeře. Hned po večeři jsme dohrávali hru ze středového ohně. Po dohrání jsme zpívali a mezitím si nás Tadeáš odváděl na dost vražednou stezku odvahy a hned po ní jsme šli spát.
Vojta Nešpůrek

11. den - vlčata

Dneska jsme měli na snídani porridge, byl celkem dobrý, protože nebyl připálený. Pak byl cyklovýlet, byli jsme rozřazeni do 3 skupin - pomalý střední, rychlý. Já jsem byl ve střední skupině. Jeli jsme k trojmezí Moravy, Čech a Rakouska. Ujeli jsme 44 km. Na oběd jsme měli rohlíky se šunkou, salátem, paprikou, okurkou a ramou. Pak jsme jeli zpátky do tábora. Na večeři byly špekáčky. Jirka pokračoval ve svém programu, že hledal svoje spolupracovníky, vyli jsme druzí. Pak byla stezka odvahy. Byl přepad, byl docela dobrý.
Vincík Mišun

12. den - skauti

Probudil jsem se díky zvonění Kokosa. Klasická ranní píseň a rozcvička. Na rozcvičce jsme hráli piraně. Museli jsme říct Piraně jedou a chytit ho. Dopoledne jsme hráli fotbal. Hráli nejprve kamzíci a svišti. Vyhráli svišti 1:0. Poté hráli mamuti proti kamzíkům - 1:0. Mamuti proti svišťům vyhráli svišti 1:0. A tak vyhráli celý fotbal. Poté byly volitelné programy a já nic nedělal.
Alexander René Mišun

12. den - vlčata

Rohlíky máslo + med
Jablko
Guláš, vepřové
Tyčinka
Program: Fotbal, skautské chování, malování obrázků v hangáru, opékání špekáčků
Elliot Clarke

13. den - skauti

Den začal jako vždy budíčkem, po kterém následoval rozcvička. Po následné hygieně a úklidu stanů byla snídaně, na kterou bylo müsli. Po snídani byl nástup, na kterém jsme se dozvěděli, že bude námi očekávaná závěrečka. Na nástupu nám řekli, že to bude částečně na kolech. Po nástupu dostali první družinky šifru a mohli vyrážet. Po 20 min dostali šifru další družinky a po dalších 20 min i ty poslední. Po dojezdu na dané místo jsme zjistili, že je to kruhová závěrečka a že je to na místě loňského skautského orienťáku. Při příjezdu nám byly vysvětleny pravidla a byla nám dána šifra, a když jsme ji vyluštili, tak nám dali mapu. Byly tam 4 stanoviště a jedno domácí. 1. stanoviště bylo kradení fáborků, 2. střelnice, 3. stavění vesnic a 4. obchodník. Abychom mohli pokračovat dál na kolech museli jsme museli jsme na každém stanovišti splnit nějaké úkoly. Potom, co jsme jako mamuti splnili všechny úkoly a vyluštili šifru, tak jsme jeli do Stálkova ke kapličce, kde byla další šifra, na které stálo, že máme jít pomoct nějakému vesničanovi, který nám řekne, kde se nachází ten hlavní s jeho kumpány. Když jsme zabili ty kumpány , tak jsme si každý z družinky mohli airsoftkou vystřelit na toho záporáka. Pak jsme se vrátili do tábora, kde nás čekal Ondra s večeří a zbytek dne už byl jen chill, nástup a zamyšlení.
Vojta Nešpůrek

13. den - vlčata

Snídaně: müsli
Svačina: Jablko
Oběd: Hovězí s bramborovou kaší
Svačina: Horalka
Večeře: Guláš
Závěrečka - Jela se na kolech. Byla o stanovištích, které se plnili.
Dan Ptáček

14. den - skauti

Den začal jako vždy rozcvičkou a ranní písní. Následně následovala ranní hygiena a úklid stanů. Na snídani byly rohlíky s marmeládou. Já měl 3 rohlíky s meruňkovou marmeládou. Pak byla vlajkovka, moje oblíbená hra. Já ukradl vlajku jednou a ale taky, Skončilo to 2:1 pro nás. Pak na oběd byl špenát. Pak jsme dělali dřevo na slibák a následně byla večeře, což byly švédské stoly. Pak byl slibák a já jsem si po dlouhé době zopakoval slib. Pak se šlo spát
Hasič

14. den - vlčata

Den 14. na táboře. Budíček ráno v 7:30. Potom byla ranní píseň a rozcvička. Po rozcvičce jsme měli rohlíky s marmeládou (meruňková, jahodová, borůvková) na snídani. Potom po snídani jsme hráli vlajkovku a vyhráli jsme! Potom jsme měli na oběd špenát s vajíčkem a bramborovým knedlíkem. Po obědě. jsme měli polední volno a po poledním volnu jsme šli na dřevo, abychom jsme mohli mít slibový oheň. Potom jsme měli švédské stoly. Po švédských stolech jsme zapálili slibový oheň (byl fakt velkej) a potom jsme si vybírali dárky za body.
Gabriel Clarke

15. den - skauti

Ráno byla rozcvička i ranní píseň (nic nového). Na snídani bylo jahodové müsli s mlékem (studeným), nástup a oddílová fotka. Následovalo závěrečné hodnocení tábora a následovalo balení. Po balení byl závěrečný nástup, svačina a odjezd.
Radim Sedlák

15. den - vlčata

Na snídani bylo müsli s mlékem. Pak byl nástup. Pak bylo zamyšlení na celý tábor. Pak byl závěrečný nástup. Pak byla svačina, na ni byla delissa. Pak byl oběd, pro ty kteří tady zůstávají na oběd je rohlík s májkou.