Tábor Dolní Radíkov 2017 - Pohroma Nemrtvých

8.7.2017 - 22.7.2017

01. den - skauti | 01. den - vlčata | 02. den - skauti | 02. den vlčata | 03. den - skauti | 03. den - vlčata | 04. den - skauti | 04. den - vlčata | 05. den - skauti | 05. den - vlčata | 06. den - čundr Kamzíků | 06. den - čundr Mamutů | 06. den - čundr Svišťů | 06. den - vlčata | 07. den - čundr Kamzíků | 07. den - čundr Mamutů | 07. den - čundr Svišťů | 07. den - vlčata | 08. den - skauti | 08. den - vlčata | 09. den - skauti | 09. den - vlčata | 10. den - skauti | 10. den - vlčata | 11. den - skauti | 11. den - vlčata | 12. den - skauti | 12. den - vlčata | 13. den - skauti | 13. den - vlčata | 14. den - skauti | 14. den - vlčata | 15. den - skauti | 15. den - vlčata |

01. den - skauti

Přijeli jsme na tábor a bylo volno asi 2 hodiny. Potom jsme stavěli hráz pak byl program, kde jsme zakreslili tábor. Pak byla večeře a volno. Pak byl nástup a večerní program, kde jsme se
seznamovali.
Luboš Richtárik

01. den - vlčata

Všichni dojeli na tábor. Procházeli jsme se a blbli na hřišti. Potom jsme hráli seznamovací hry např. samuraje, vlastnosti atd. Asi půl hodiny jsme měli volno. Po volnu jsme měli večerní nástup, náš první večerní nástup roku 2017! Vlajková četa byli J-P a Vašek. Na večeři byla gulášová polívka. Radim

02. den - skauti

Křik, řev, hluk, rány, vlčata … Ano takový byl budíček. Vlčata se totiž vzbudili o hodinu dřív než je budíček, nemůžeme jim to brát za zlé, jelikož jsou navyklí na jiné vstávání a tak si hold musí zvyknout, ale je pravda, že nemuseli budit i ostatní, kteří si chtějí vyspat. Následoval první Ranní píseň a ranní nástup v krojích. Na snídani byla vánočka a vynikající bábovka od rodiny Mišunů. Již tradičně byl program zvaný Horst Fuchs, což je vlastně poučování pro všechny o tom jak se řeže, seká, chová s nářadím, které si půjčíme a následně používáme. Jelikož byla neděle tak ti co chtěli mohli jet do kostela na mši tak šli, nebo jeli na kole, ale to jen skauti, protože vlčata je tady nemají. Mezitím ostatní měli krátký program o různých náboženstvích, ale zvrtlo se to ve volnou zábavu. Na oběd byl vynikající kuřecí vývar a kuřecí maso se smetanou, kari a rýží. Po poledním klidu, ve kterém značná část vlčat a někteří mladší skauti stavěli hráz na potoce, nebo odpočívali. Každopádně následoval etapa. V ní bylo cílem obsadit co nejvíce kempů vyznačenými uzlovačkou. Obsadili jsme kemp tak, že se kolem něj sešla celá družina a pak jeden z nich běžel do tábora pro vlajku, aby ji pak mohl při vázat na klacek, který zapíchl do kemp, tak družinka mohla získat kemp. Všichni jsme byli unavení z neustálého běhání, proto následovalo plnění stezek. Na večeři byl těstovinový salát, kterého se snědlo víc než obvykle což je dobře, protože moc lidem většinou zrovna nejede. Byl večerní nástup při něm se vyhlašovali první umístění ve hrách. Po nástupu jsme se museli převlíct do dlouhasů a šli jsme na hřiště pro další program! Nezapomeň na okurku což je opravdu zábavná hra. Jde o to, že máme na louce rozmístěné suroviny: kečup, okurka, 2x houska, maso, omáčka, ze kterých máme za sebe tím, že si najdeme všechny suroviny, spojíme se a na hřišti seskládáme Hamburger. Ten kdo se účastnil nejvíce hamburgerů vyhrál, ale nebylo to jednoduché, protože tam běhali hygienici co nás chytali. Následoval poslední program, ve kterém byli všichni poučeni o tom jak se hlídá a jak vypadá přepad a co dělat, když přepad při naší hlídce anebo jak například vypadají pouze procházející lidé. A jelikož už přišel čas k večerce tak jsme si vyčistili zuby a šli spinkat …
Tadeáš Kamínek

02. den vlčata

Byli jsme na nástupu a hráli jsme hry. Např. jsme měli program horst fuchs, který nám každoročně prezentuje správnou údržbu a použití dřevozpracujících nástrojů. Pak jsme šli do kostela, nebo tady zůstali a něco hráli. Odpoledne jsme objevovali staré kempy a pak jsme hráli živelné trasy. Večer jsme hráli "nezapomeň na okurku". Kuba K.

03. den - skauti

Dnes nikoho nevzbudili vlčata což bylo docela fajn a myslím, že se jim to hodilo. Odešli jsme na snídani, kterou byl chleba s rybičkovou pomazánkou a skauti nasedli na kola a jeli jsme do Rudolce na Fotbalový turnaj(Fifa 2017). První hráli Svišti vs. Kamzíci. Kamzíci vyhráli 1:0. Za 2 minuty jsme hráli my Mamuti proti Kamzíkům, tento zápas bohužel jen remizovali, alek de kde se vzal tu se vzal Dino Dino Dino Dino. Dorazili posílit nás v týmu, kde se to asi Ansorrinovi a DvDmu hodilo, protože jediní oni 2 se střídali a DvD stejně moc nechtěl hrát. My mamuti vs. Svišti Mamuti vyhráli, ale počet daných goooolů si nepamatuji, protože jich bylo celkem dost. Za asi 5 minut odjížděli Svišti, že chcou do Coopu. Domluvili se co kdo chce co se koupí a jeli. My jsme hráli dál. Goly začali padat až v druhém poločase, ale po lítém dvaceti minutovém souboji už byl vítěz. Byli to MAMUTI. Vyhráli 2:1. Jakmile se vrátili Svišti, tak jsme vyjížděli směr tábor Přijeli jsme a hned si dali oběd. Potom následoval polední klid, kde jsme nic moc nedělali. Poté byl družinový program, kde jsme prve dělali lodičky, ale po chvílijsme dospěli k tomu, že půjdeme do Rohlíku. Vrátili jsme se z Rohlíku a za chviličku byla etapovka, kde jsme měli dělat čaje z bylinek a z ovoce. Po večeři a nástupu jsme šli na hřiště kde jsme se vyjadřovali k demonstraci v červnuc, což bylo fajn. Pak jsme si šli vyčistit zuby a šli jsme spát.
Vojta Nešpůrek

03. den - vlčata

Byla rozcvička, potom byla snídaně, na ni byla rybičková pomazánka. Potom byl program Fifa 2017 a výroba. Na oběd byla rajčatová polévka a buchty s krémem. Na odpolední program bylo družinové mecheche a etapovka uvařit čaj z bylinek a ovoce z lesa. Na večeři byly topinky s kečupem a hořčicí.
Na večerní program byl Intenzivní duchovno a šli jsme spát.
Bingo

04. den - skauti

Ráno jsme se vzbudili a po snídani jsme vyhráli etapu, kde bylo za úkol přivazovat fáborky ke kůlům a mlátit nemrtvých. Dále byly výukové programy. Na oběd byl špenát. Po poledňáku jsme nasedli na kola a jeli kousek za “Hlaďák”, kde byl orienťák. Po orienťáku jsme se vrátili na večeři. Na večeři byly buřty. Po večerním nástupu a zamyšlení jsme si chvilku zpívali u ohně a pak jsme šli spát.
David Morávek

04. den - vlčata

Byl pěkný den, mě ten den bavil. Včera mě chutnala snídaně, oběd a večeře. PROGRAMY: Byl boj a pak byly workshopy, pak cykloorientace a poslední očista těla i duše. Lukáš

05. den - skauti

Ráno jsme se vzbudili nevyspaní z noční hry. To se nám na ni nechtělo, ale pak to bylo úplně super, kvůli hláškám vedoucích. Byl nástup se snídaní a pak potom byla etapa. To se kreslili družinové znaky na látku z Kubových šermýřských kraťasů. Byla to celkem nuda, ale výsledek stál za to. Potom jsme šli do lesa, kde jsme hráli vlajkovku s hadrovýma koulema. Hrozně mě bavila. Po obědě byl Grand Tournament, kde byli různá stanoviště, za která jsme dostávali peníze. Za peníze jsme si kupovali Evillovy drinky. To bylo úplně super. Pak bylo taky super to jak přijeli koně, protože jsme se s nimi mohli dobře projet. Pak byli volitelňáky.
Mikuláš Přibyl

05. den - vlčata

Dnes jako obvykle byla rozcvička. Na snídani byly rohlíky. Program č.1 bylo malování vlajek. Potom byla svačina. Potom jsme hráli vlajkovku v lese. Pak byl oběd. Po obědě bylo kupování pití. Potom byla večeře. V noci byl přepad.

06. den - čundr Kamzíků

Ráno jsme se probudili a pozdravili slunce. Rozcvičili jsme svá ztuhlá těla a posilnili se. Kole, 11. hodiny ranní jsme vyrazili směr Slavonice. Šli jsme po Grasslovce a oběd byl u Grasslovy sluje. Pak do Slavonic. Zde jsem trochu odlehčili našim peněženkám. Viděli jsme jak se hází zmrzlina do kornoutu a šli po pohádkové stezce k místu kde jsme přespávali.
Daniel Holuša

06. den - čundr Mamutů

V noci byl přepad. To byl docela sranda, ale moc toho neudělali. Ráno nám byl oznámen čundr a tak jsme u snídaně Vaškem plánovali trasu atd. Po snídani kolem 11. hodiny. Naše trasa byla následující: Bizon ranč(bizoní burgery) - Kunžak - busem do Dačic Český Rudolec - Tábor. Na Bizon ranči jsme si dali burgery a pak pokračovali směr Kunžak. Kousek za Rožnovem jsme kempli na oběd, ke kterému jsme si dali oběd s taveňákema. Pak jsme se “šiškovali” a poté jsmešli dál. Šli a šli a šli až jsme došli do vesnice zvané Mosty. Kousek od nich jsme kempili přes noc.

06. den - čundr Svišťů

V noci byl přepad - Jogo, Medková a Ansorrin(zrádce) a chytili jsme je. Na nástupu nám ráno oznámili čundr a tak jsme zhruba kolem 11. hodiny vyrazili. Trasa byla taková(za 1 den) Tábor - Matějovec - Stálkov - Pfaffenshlag - Staré Město pod Landštejnem - rybník Olien. Cestou konverzace nestála a byli jsme plní srandy. Oběd byl v lese u Stálkova. Ve Starém Městě p. Landštejnem jsme si nakoupili. Bohužel jsme už nestihli prohlídku Landštejna. Večeři jsme si dali u rybníka Olien, kde jsme i spali a koupali jsme se.
Teodor André Mišun

06. den - vlčata

Dnes jako vždy byla rozcvička. Na snídani bylo smíšené mysli. Ve 10:45 jsme vyráželi na celodenní výlet. Došli jsme do vesnice Kaproun. Tam jsme si dali oběd. Na oběd byl chleba s mazaným sýrem. Poté jsme se šli podívat na pomník Járy Cimrmana. Pak jsme se vrátili do tábořiště. Celkem jsme ušli 16 km. Na večeři byl guláš.
Honza K.

07. den - čundr Kamzíků

Dnes jsme se probudili o něco dřív, jelikož jsme chtěli stihnout autobus, který jel do Starého Města pod Landštejnem. Zde jsme opět nakoupili a vyrazili směr Landštejn. Pod Landštejnem jsme si dali přestávku. Od tamtud do Rožnoba na Bizon Range. Zde byl oběd a polední klid. Potom přes Matějovec do tábora.Došli jsme velice brzo. Na večeři byly bramborové placky. Potom byla etapa, kdy jsme od obyvatele Northrendu zjišťovali informace o Arthasovi. Nakonec jsme šli spát.
Daniel Holuša

07. den - čundr Mamutů

Ráno jsme šli do Kunžaku, kde jsme si koupili další chleba a rohlíky na snídani. Než jsme se stihli rozhodnout, že chceme snídani, tak přijel bus do Dačic a tím jsme jeli do Dačic. V Dačicích jsme šli nakupovat do Lidlu a něco málo na oběd. Pak jsme šli ž do Českého Rudolce. Cestou jsme zastavili na oběd, jenž jsme si vlastnoručně udělali. Byly to bugery. Byly fakt moc dobré. Když jsme došli do Českého Rudoloce, kde jsme COOPovali a zevlili asi hodinu. Pak jsme se pomalým tempem znavených putovatelů vydali směrem k Matějovci, abychom mohli odbočit do tábora. V táboře to už pak bylo všechno fajn, i když jsme měli službu v kuchyni.

07. den - čundr Svišťů

Na snídani jsme měli to co mělo být na oběd. Na dnešní cestu bylo naplánováno - rybník Olien - Klášter 1 i 2 - Albeř - Nová Bystřice - Kaproun - Matějovec- Tábor. Prvně jsme šli do muzea reaktivovaných řopíků Klášter. V Klášteru jsme si u Kláštera dali oběd a v Albeři nám hodní lidé dali pití a Martin si místo Malinovky koupil Pivo. Potom jsme šli nakupovat a čekali asi 1,5 hodiny na vlak a tím dojeli do Kaprouna k pomníku Járy Cimrmana. Z Kaprouna jsme do Matějovce hráli Dračák. Když jsme došli do tábora, tak jsme ještě museli jít do Radíkova na etapu. Na večeři byly Placky.
Teodor André Mišun

07. den - vlčata

Byla rozcvička a jako vždy pak byla snídaně. Pak jsme hráli různé hry a moc mě bavily a byl oběd. J-P s Jeňourem jeli pro poštu. Dostal jsme dva balíky a dva dopisy. Potom jsme hráli hry a hrozně rychle to uteklo. Byla večeře.
Berný

08. den - skauti

Ráno i přesto, že pršelo a byla zima, nás vyhnali na rozcvičku. Potom jsme šli na borůvky, ale bylo škaredé počasí a borůvek bylo málo a malí i starší a zukšení vedoucí konstatovali, že tak málo borůvek nikdy neviděli. Tak se nakonec každá družina vrátila s ani ne polovinou ešusu. Když jsme se vrátili do tábora tak jsme si navzájem psali dopisy a poté jsem se pokoušel usnout až do oběda. Na oběd byli borůvkové knedlíky a asi pět lidí schytalo špatné knedlíky. Knedlíků bylo málo a nikdo se moc nenajedl. Celý polední klid jsme dělali dřevo. Odpoledne byla velká bitva u brány, kterou vedoucí postavili. Boj proti nemrtvým byl vyrovnaný a bitvu ukončila zelená dýmovnice(smrtící plyn) Potom byla svačina - oplatka Lina. Po ní se šlo na dřevo na velký večerní oheň. Skáceli jsme soušku velkou asi 15-20m. Poté jsme my dělali dřevo do kuchyně a předali službu. Na večeři byli chleby a tím co jsme chtěli a večer byl oheň. U ohně byla sranda a družiny plnily různé úkoly. Spalo se dobře.
Teodor André Mišun

08. den - vlčata

Ráno pršelo, ale i přes to jsme měli plnohodnotnou rozcvičku. Pak byla snídaně, což byly párky s rohlíkem. Potom byl program, což bylo sbírání borůvek. Poté byla svačina, což byla nektarinka. Poté byl další program, což bylo psaní dopisů. Pak byl oběd, což byly borůvkové knedlíky a hrachová polévka. Odpoledne byla etapa, což byl boj u brány Icecrown Citadel. Potom byla svačina, potom jsme chystali dřevo na střední oheň. Potom byl střední oheň. Uteklo to jako voda. Matěj D.

09. den - skauti

Ráno na rozcvičku a ranní píseň. Bylo krásně. Potom byla snídaně. Bylo mysli, moc mi nechutnalo. Byl chvíli klid. Pak byli vzdělávací programy. Já jsem stavěl tee-pee a potom poučování s Davidem. Moc se mi to líbilo. Oběd mi moc chutnal, byl totiž smažák s brambory. Byl polední klid, kdy jsem plnil stezky. Potom byl iron-man. Skončili jsme první. Zase byl klid, kdy jsem zase dělal stezku. Byla večeře, moc dobrá. Byla Petrova hra, hrál jsem s Vojtou Klementem, Jeníkem Topolem, Davidem Morávkem a Honzou Kuchařem. Nedohráli jsme ji, tak bude ještě pokračovat. Pak jsme šli spát.
Vojta Požár

09. den - vlčata

Ráno bylo jako každé jiné, akorát bylo pěkné počasí na rozdíl od minulých dnů. Dopoledne jsme se rozdělili na dvě skupiny. Ta první šla s J-P sbírat do ešusů věci na oheň. Měli jsme ho na konec rozdělat. Ta druhá byla u Jirky. Tam se řadili dravci podle potravy, váhy a rozpětí křídel. Potom byl oběd. Po poledňáku jsme se rozdělili do několika týmů. Pak jsme šli vyznačenou trasou, která byla moc dlouhá, tak se zkrátila. Potom jsme si vybrali, jakou nemoc budeme mít. Pak byla večeře. Po večeři jsme hráli hru osadníci z Katanu. Vždycky se hodilo kostkou a podle toho, co na ní
bylo, pro to se šlo. Potom byla etapa. Měli jsme zmapovat cesty označené odrazkama a potom zabít Putrese, který nás zradil. Ondra

10. den - skauti

Dneska byli na snídani rohlíky s nutelou. Jako dopolední program byl zase práce, což znamenalo, že jsme uklízeli vysekané paloučky od větví. Ze začátku to bylo zábavný, ale pak už nás to nebavilo. Před obědem se dělali stezky. Na oběd byl výborný segedínský guláš. Odpoledne jsme šli k Rohlíku, kde byla etapa a to, že jsme přepluli Rohlík a trefovali jsme se do draka, a proto jsme se mohli koupat v Rohlíku. Na večeři jsme měli topinky.
Daniel Kalousek

10. den - vlčata

10 den jsme vstali a běželi na ranní píseň a rozcvičku. Potom jako vždycky byla ranní hygiena a potom nástup. Po nástupu byla snídaně a na snídani byly rohlíky s nutellou. Po snídani jsme šli uklízet les, což byla nuda. Po úklidu byl oběd, na oběd byl guláš s knedlíkem. Po obědě jsme šli k rohlíku a tam byla etapa na lodích a měli jsme zabít draka. Po etapě byl turnaj v ringu a potom byla večeře. Po večeři následoval večerní program. Na programu jsme se stali horolezci, kteří byli v nouzi.
Véna

11. den - skauti

Ráno nás probudil budíček a J-P běhal kolem stanů a troubil trumpetou. Na snídani byly chleby s česnekovou pomazánkou. Po snídani byla etapa, kde jsme stavěli obléhací nástroje(balistu a trebuchet). Potom jsme vyrazili na kola a jeli jsme směrem na Matějovec. Kousek v lese jsme měli časovku(závod) a oběd. Po obědě jsme jeli na rybník vykoupat se. Voda byla sice trochu studená, ale docela mělká a koupat se v ní dalo. Z rybníka jsme jeli na Landštejn a od tam přes Matějovec do tábora. Po cyklisťáku jsem jako první z nováčků udělal půlku Stezky Země a večer jsem za to dostal skautský šátek.
Vítek Pečenka

11. den - vlčata

Bylo polojasno 27°C. Na snídani byla česneková pomazánka. Po snídani jsme tvořili katapult a kuš. Potom byla svačina. a pak skauti jeli na celodeňák. Potom jsme hráli Ellyho hru. Po hře byl oběd. Na oběd jsme měli rizoto. Po obědě přijeli skauti. Po tom byla večeře - byly knedlíčky s mákem. Po večeři byl nástup. Po nástupu bylo zamyšlení. Po zamyšlení jsme dohrávali osadníky z katanu. Adam K.

12. den - skauti

Ráno jsme se opět vzbudili a hned jsme běželi na rozcvičku. Snídaně docela ušla. Dopoledne byl duchovní program a dobývání pevnosti v podobě stěny z podlážek za pomoci našich dobývacích strojů. Potom byl výborný oběd a poledňák. Odpoledne jsme šli do lesa zahrát si trochu vylepšenou vlajkovku. Byla s meči na tři týmy. Bohužel pak začalo pršet. Během slejváku jsme si plnili stezky, abychom se nenudili. Následoval výborná večeře a večerní nástup. Nakonec byl večerní zpěv v hangáru a večerka.
David Morávek

12. den - vlčata

Byla snídaně a pak jsme šli do lesa a hráli jsme pašeráky. Potom byl oběd a potom byla etapa. Poté se plnily stezky a bojovalo se meči a dohrávali se osadníci z katanu. Vincík

13. den - skauti

Bylo ráno a my už byli celí nedočkaví, až nám vedoucí dají pokyn, abychom se vydali na závěrečku. Ale my si museli ještě chvíli počkat. Po ranní písni a rozcvičce byla námi všemi velice očekávaná věc. A to snídaně. A přesně po ní jsme dostali nějakou tu šifru a věci, které by se nám mohli hodit na našem celodenním putování. Po vyluštění první šifry, jsme se vydali na naše putování. Náš první cíl cesty byl Matějovec, kde jsme našli další šifru. Ale s touto šifrou to nebylo tak jednoduché, protože snad všechny družiny volali pro nápovědu. Po úspěšném vyřešení naší první šifry, jsme se vydali k rybníku, u kterého byla další šifra. Ovšem tato šifra byla též relativně náročná a najít ji, bylo snad ještě těžší. Ale všechno se nám povedlo. A šli jsme dál. Cestou jsme plnily další různorodé úkoly na různorodých stanovištích. Např. střelba z luku, vaření si vlastního jídla a určitě mnoho dalšího. Cestou jsme se blížili k Havlově hoře a mnohým z nás bylo docela jasné, že se tam bude asi dít závěr celého našeho snažení. V asi plus mínus 14:00 jsme měli otevřít obálku, kterou jsme dostali před cestou v táboře a kterou jsme nemohli otevřít nikdy jindy než právě (asi) ve 2 hodiny. A tam se psalo, abychom se co nejrychleji dostali k rozhledně U Jakuba. My Mamuti jsme byli relativně blízko, tak nám to nedělalo extra velký problém. Doufali jsme, že bychom tam mohli být první, ale Kamzíci tam už nějakou dobu čekali, takže naše naděje se pomalu začali rozplývat. Docela dlouho jsme čekali na zbytek oddílu, ale nakonec jsme se dočkali. Pak jsme měli dobýt základnu nemrtvých. To se skládalo z několika dílčích úkolů. První byl dobýt určené body. Poté jsme mohli pokračovat v boji a to tak, že jsme se měli dostat/probojovat do areálu rozhledny a tam nasbírat jisté zlaté valouny a mince, za které jsme si potom kupovali vzácný artefakt. Tento ,,vzácný artefakt“ představovala láhev, ale tato láhev nebyla obyčejná láhev. Byla různě ozdobena diamanty a jinými drahými kameny. Ve dně měla díry. Tyto díry sloužili jako odpočet. Po okraj láhve jsme ji naplnili vodou a po dobu kdy v láhvi byla voda, tak jsme mohli útočit do Arthase a ubírat mu nějaké životy, pokud jsme dali platný zásah a ještě artefakt zakazoval nemrtvím nás zabít. Každá družina se snažila, jak nejlépe mohla, ale jedna přece jenom byla lepší a tou byli Kamzíci, kteří vyhráli celou etapu. Mně se na celé závěrečce nejvíce líbil závěrečný souboj. Všichni podle mého názoru podali skvělé výsledky, jak my, tak i vedoucí. Jedna z nejlepších závěreček, kterou jsme kdy zažil. Po skončení závěrečky jsme se vydali na cestu zpátky do tábora. Pak byla nějaká večeře a nástup. Vzhledem k tomu, že jsem měl v ten den narozeniny, tak jsem hned po nástupu letěl do jezírka. Ale přežil jsme to. Večer se už jen zpívalo a zachraňovali se věci před velkým deštěm. Poté se už nedělo nic zajímavého a šlo se normálně spát. Za mě to byl fajn a úspěšný den.
Ansorrin

13. den - vlčata

Byl hezký den a jako vždy byla ranní píseň a rozcvička. Po snídani začala závěrečná etapa. Jeleni vyrazili jako první. Hledali jsme celou dobu jen skleničky. Potom jsme šli k Ďáblovýmu zadku. Potom jsme šli k rozhledně jménem U Jakuba a tam jsme zabili Arthase. Jan T.

14. den - skauti

Ráno jsem se probudil s klasickým „ Cooooožeee?... ono už je zase ráno? Ach jooo.“ Nakonec jsem se ale přemohl a šel na ranní píseň a Jeňourovu rozcvičku kde jsme po něm opakovali cviky. Pak byla hygiena a snídaně, kde stejně moc nikdo nejedl, protože všechny zajímaly výsledky etapy. Slavnostní vyhlášení vítěze etapy proběhlo tradičně na nástupu, nikoli u táboráku jak si mnozí mysleli. Za skauty etapu vyhráli Kamzíci, pak Mamuti a nakonec poslední Svišti. Vítězům moc gratulujeme! Po takovéto emoční bouři jsme museli zchladit emoce (a někteří i podlitiny) a tak byla chvíle volna. Po pauze jsme si naprosto koncentrovaní a odpočatí vybírali následující program. Měli jsme na výběr ze 3 možností a to: 1. J-P zručnost s kolem 2. Stavění dřevených lodiček a následně jejich napínavé závody s Jirkou a nakonec za 3. Střílení ze vzduchovky s Davidem H.. Rád bych šel na program č. 3, ale ten byl plný a tak jsem šel na program č. 2. U Jirky se nakonec stavěli loďky lepší i horší, hezčí i škaredější a jak to tak bývá tak i lodičky nebo ponorky. Už ani nevím, kdo vyhrál, ale vítězům moc gratulujeme! Protože mě to ale moc nebavilo tak jsem šel za Ellym a šli jsme dělat louče. Nejtěžší bylo získat smůlu ale pak to už šlo ráz na ráz. Jakmile jsme to dodělali tak jsme šli na soušku na Slibák a vlčata na šáší. Nakonec jsme jednu soušku našli u Antickýho DJ a tak jsme ji vzali a rozřezali na menší klády. Menší klády jsme na sebe poskládali do stylu pagoda. Vlčata se zase klasicky rozdělila do týmů a kdo donesl více šáší ten vyhrál. Vítězům moc gratulujeme! Na vytoužený oběd byla čočka se špekáčkem ale mě přišlo, že tam bylo až moc cibule. V poledňáku bylo teplo a tak jsem si četl knihu o Minecraftu. Opravdu složité a výživné čtení. Doporučuji spíše pro náročnější čtenáře staršího věku. Mladší by totiž některé narážky nemuseli pochopit. Po poledňáku jsme se šli vykoupat do Rohlíku (rybník, pozn. aut.) což bylo super. Následovalo dobývání tábora což pro dobyvatele (nás) bylo značně nefér a tak to moc nikoho nebavilo. A taky jsme k tomu neměli moc motivaci. Na již téměř už vymodlenou večeři byli Švédské stoly. Otázka je zda byla vytoužená večeře nebo Švédské stoly. Co myslíte? Napište nám svůj názor. Ovšem přišlo mi, že Švédské stoly jsou čím dál tím chudší. Asi se jedná o nějaký další prostředek boje proti rostoucí obezitě populace. Následoval slibák (též nějaký menší) a vybírání cen. Vybral jsem si hrnek. Následovalo čištění zubů a postel.
Teodor André Mišun

14. den - vlčata

Dnes ráno jsme měli na snídani chléb se sýrem. Potom jsme měli volitelňáky. Na sváču bylo jablko. Po sváči bylo sbírání šáší na oheň. Na oběd byla čočka. Na večer bylo dobývání tábora. POTOM BYLY ŠVÉDSKÉ STOLY! Na slibák slibovalo 7 vlčat, 3 nováčci skautů pálili přezdívku a 4 skauti odslibovali. POTOM BYLA DRAŽBA! Radim

15. den - skauti

Ráno 15. dne nás probudili sluneční paprsky dopadající na naši tvář. No tak to samozřejmě nebylo. Probudil nás otravný, ale zato velmi účinný zvon a řev budíčku. Následovala ranní píseň. Poté nástup a snídaně. Poté tradiční zpětná vazba a balení svých i oddílových věcí. Následné napakování se do autobusu, který čekal v Radíkově. Odtud odjezd do Brna k ZŠ Vejrostova. Zde končí Tábor Dolní Radíkov 2017 Pohroma Nemrtvých
Daniel Holuša

15. den - vlčata

Ráno jsme měli ranní píseň a rozcvičku. NA snídani byly zbytky ze švédských stolů. Pak jsme šli balit. To byl konec tábora. Vincík