Tábor 2006 - Ve stopách Sherlocka Holmese

5.8.2006 - 19.8.2006

01. Den | 02. Den | 03. Den | 04. Den | 05. Den | 06. Den | 07. Den | 07., 08. Den - Čundr Kamzíci | 07., 08. Den - Čundr Svišti | 08. Den | 09. Den | 10. Den | 11. Den | 12. Den | 13. Den | 14. Den | 15. Den |

01. Den - Mapa

Začátek našeho tábora začal se odehrávati srazem u kostela. Ten byl v 9.15, ale známé firmy jej silně přestřelily. Autobus se ale dopravil včas, takže nic nezbraňovalo tomu, abychom odjeli- cesta trvala něco přes dvě hodiny a byli jsme na místě. Počasí nám sice moc nepřálo, ale i přesto jsme věci vynosili a začali se zabydlovat. Asi po dvou hodinách jsme měli úvodní etapu. Ta spočívala v tom ,že jsme dostali informace od informátora a měli jsme najít mapu. To vyhráli svišti. Potom jsme měli volno až do večeře. Na večeři byla cibule se sádlem a solí a chlebem a čajem a česnekem. Večerní program byla četba a potom městečko Palermo. Pak jsme se unaveni vrhli do spacáků a usnuli.

Ruprd

02. Den - Souřadnice

Budíček byl v 8h, ale vlčata dělala rámus už v sedm. Na snídani část lidí odjelo na mši do Českého Rudolce. Ostatní mezitím hráli nějakou hru. Mělo to něco s latrínou. Po příjezdu VIP ze mše šla druhá část pěšky do Matějovce také na mši. První část mezitím nachystala oběd. Po dostavení branek na fotbal v poledním klidu byla etapa. Naším cílem bylo zjistit polohu obce Peníkov. Nesměli jsme jít po cestách, protože by nás mohli zabít teroristi. Prodírali jsme se křovinami, propadali se v bažinách atd. Na tento úkol měli skauti 1h 45min a vlčata 2h 15min. Všichni to zvládli do časového limitu. Pak jsme dostali papír, kde jsme měli namalovat mapu a zachytit cestu, kudy jsme šli. Po večeři (rybičková pomazánka) jsme se i s lékařským benzinem snažili rozdělat oheň, ale marně. Proto jsme šli spát.

Ondra Kotásek

03. Den - Výbušniny

Vzbudili jsme se do dalšího deštivého dne. Po nástupu v pláštěnkách byla snídaně-chleby se salámem a sýrem a s pomazánkou od večeře. Protože pršelo, nedalo se dělat moc věcí. V jídelně jsme hráli hru milionáře. Každý dostal lísteček a na ten napsal své jméno a na druhou stranu jména dalších dvou lidí-jeden z jeho družiny a jeden z cizí. Pak byl z každé družiny vylosován jeden zástupce. Postupně chodili ke stolu a Milan (Čech) se jich ptal na různé otázky. Otázek bylo 10. ten kdo byl vylosovaný dostal rovnou jeden afgáňák. Pak za každou správně zodpovězenou otázku dostal jeden pro každého z jeho družiny. Za špatně zodpovězenou otázku spadl na nulu, pokud nedosáhl záchytného bodu. Záchytné body byly u čtvrté a osmé otázky. Kromě toho byly i nápovědy. Buď zavolal jednomu ze dvou lidí, co napsal na svůj lístek (na hovor měl 30s), nebo dal nápovědu 50 na 50 (to pak nestranný počítač vyřadil dvě špatné možnosti) nebo dal hlasovat publikum-každý dostal 4 lístečky A, B, C, D a při hlasování tam jeden (ať už správný či nesprávný) lísteček dal. Na oběd byl lunchmeat s bramborami. Po obědě byla etapa. Měl být spáchán atentát na jednoho velkého teroristu. Z neznámého zdroje jsme dostali zašifrovanou zprávu, že atentát má být spáchán u muničního skladu maskovaného jako krmelec. My jsme od tam měli odlákat stráž a sebrat výbušniny. Akce se podařila a tak jsme si načasované výbušniny odnesli do tábora. Po večeři byla ještě četba a zpěv a pak se šlo spát.

Jeník B.

04. Den - Pevnost

Dnes ráno bylo už konečně lepší počasí. Měli jsme rozcvičku a ranní píseň. Na snídani bylo musli, ale já, Jeník a Milan jsme měli chleba se sádlem. Pak jsme s Jindrou vypalovali do dřeva a hráli hru střílení teroristy. To si každý rozdělí papír na 6 částí a háže se kostkou. Když někomu padne např. 1 nakreslí do prvního čtverce hlavu. Když mu padne znova, nakreslí tělo, pak nohy a ruce, pak zbraň a nakonec nabíjí. Až mu padne po šesté stejné stejné číslo může na někoho vystřeli a zabít mu jeho postavu. Na oběd byly špekáčky s bramborami. Odpoledne nám informátor oznámil, že si každá družina má postavit pevnost. Na pevnost jsme dostali jen 2 podlážky a 10 hřebíků. Po večeři se četlo a pak jsme měli hru. Každý dostal kartičku, kterou si dal na záda. Na kartičce byly slova a každý měl zjistit slova ostatních a snažit se, aby nikdo nezjistil jeho. Vyhrál Vašek a Bacil. Pak jsme šli k vůdcům do týpka a zazpívali si pár písniček. Pak se šlo spát.

Jirka

05. Den - Destrukce

Dnes ráno (už podruhé za sebou) nepršelo, počasí bylo skvělé. Po nástupu byla snídaně, rohlík se sýrem. Celé dopoledne jsme hráli fotbalový turnaj a stříleli ze vzduchovek. Fotbal nehráli svišti, protože Petrovi bylo špatně. Zápasy – Jeleni:Jestřábi 1:2, Kamzíci:Jeleni 2:1, Jestřábi:Kamzíci 0:1. Potom byl oběd, na oběd byl špenát s bramborovými knedlíky. Po obědě byl skvělý polední klid. Odpoledne jsme jeli na kole do lesa na území mezi Matějovcem a Stálkovem. Tam jsme měli odpálit bombami, který jsme ukradli teroristům, města. Etapa byla dobrá, ale jestřábi přišli o 20 minut později a kamzíci ještě později. Když jsme přijeli do tábora, dohráli jsme turnaj se svištěma. Pak byla večeře, chleby s rybičkovou pomazánkou. Večer už za tmy bylo „světlo a stín“. Dva vedoucí předváděli zvuky z cesty.

Bacil

06. Den - Pomsta

Dnes ráno o půl šesté napadli náš tábor teroristi. Tak tak jsme stačili odnést to nejnutnější (nože, uzlovačky, peníze, kpz) do bunkrů a utekli jsme na ranní píseň. Na ranní písni nám bylo objasněno, že teroristi se na nás naštvali a chcou nás zabít. Z tábora se ozývala střelba. Připlížili jsme se a viděli, že teroristi jsou z prázdného tábora dost zmatení. Naběhli jsme tam, zabili teroristy a od jednoho jsme si vzali vzkaz: „Nezapomeň, Hasane, v sobotu v 21.15 na poli u silnice, dozvíš se víc.“. Mrtvé teroristy odklidili vedoucí a tím skončila naše ranní etapa. Ráno bylo jako obvykle, tj. ranní píseň, rozcvička a snídaně. Dopoledne se hrál fotbalový turnaj, který vyhráli kamzíci, za nimi byli svišti, třetí jeleni a na krásném čtvrtém místě jestřábi. Následovala vlajkovka, kterou vyhrála Pavlova skupina. Nejhůř skončil Jeník, který proběhl vosím hnízdem a měl přes 10 štípanců. Potom měli hru jestřábi a, nu, inu, moc se nepovedla. K obědu byl segedínský guláš s knedlama. Po poledním klidu byl výlet na trase Landštejn-Staré město p. Landštejnem-Stálkov-Matějovec-tábořiště. Byla dlouhá asi 24km a byly to samé lesní cesty, takže byli všichni dost špinaví. K večeři byl sýr s česnekovou pomazánkou. K večeři byla sýrová pomazánka. Po večeři byla tiskovka a večerka.

Radim

07. Den

Dnes, když jsme se probudili, bylo ráno jako každé jiné až na to, skauti jdou na čundr. Po nástupu jsme museli bohužel sbírat borůvky, ale zvládli jsme to a nakonec se nám to vyplatilo. A dál jsme dělali na náměstíčku skautské a vlčácké zkoušky. Například jsme stavěli stan, dělali oheň a další. Když zkoušky skončily, byl oběd: houbová polévka (nesnáším houby) a dobré borůvkové knedlíky. Odpoledne byla sportovní hra Dekomlat (kde jsem skončil druhý). Potom byla večeře a neuskutečněná stezka odvahy.

Smíšek

07., 08. Den - Čundr Kamzíci - Čundr (Kamzíci, Jeňa, Ruprd) 11-12.8

Ráno o půl osmé byl jako obvykle budíček, po něm byla rozcvička, snídaně a pak nástup, na kterém jsme se dozvěděli, že jdeme na čundr. S námi šel ještě Ruprd a Jeňa. Na nástupu jsme se dozvěděli i to, že na sbalení máme jen hodinu. Nejdříve jsme museli ještě umýt nádobí, protože jsme byli zrovna služba. Pak nám dali nějaké potraviny a mohli jsme vyrazit. Naše cesta vedla na Montserrat. Naše první kroky vedly do Stoječína. Asi na půlce cesty jsme dopřáli malou přestávku. Dál naše putování pokračovalo do Grasselovy sluje. Tam jsme si dali výborný oběd v podobě chlebů se sýrem a paštikou. Pak jsme šli do Vlastkovce a po cestě jsme narazili na elektrický ohradník a Jeňa si zkusil, zda je v něm proud. Pak ho to koplo a měl v tom jasno. Ještě jsme prošli i Dolním Balíkovem a pak už jsme došli do Cizkrajova a tam jsme se mohli jak se patří vyprázdnit. V Cizkrajově byli velmi pohostinní, nabídli nám lahodné vdolky a pak jsme si tam i zahráli fotbálek. V Cizkrajově na náměstí hráli strašné odrhovačky, které se vůbec nedaly poslouchat. A pak jsme si ještě koupili v místní Jednotě nějaké potraviny. Z Cizkrajova už jsme došli rovnou na Motnserrat a tam jsme nocovali.Přespali jsem v jedné boudě, co měla otvory pro velká vrata a okna. Vyspali jsme se celkem dobře a druhý den ráno šli přes Slavonie a tam jsme nakoupili a dali jsme si výbornou zmrzlinu. Dále jsme pokračovali v našem putování do Pfaffenshlagu a odtud do Stálkova. Po cestě jsme si dali oběd, na který byl opět chléb s paštikou a sýrem. Ve Stálkově jsme si odpočali a šli jsme dál. Kus od Matějovce jsme si vlezli do jednoho posedu a tam jsme posvačili. Jak jsme došli k táboru, tak jsme naplánovali takový slabší přepad, ve kterém jsme ukryli pár kol a unesli Lukáška. A pak jsme se konečně vrátili. A u této akce nám trochu sprchlo. Potom jsme si konečně odpočinuli a najedli jsme se.

Josip

07., 08. Den - Čundr Svišti - Čundr (Svišti, Jindra, Bacil) 11-12.8.

Výlet začal pátečním ranním nástupem, kdy Milan ohlásil, že odcházíme na čundr. Odešli jsme po přesnídávce a šli směr k Radíkovu. Zde jsme měli první malou přestávku. Pokračovali jsme přes Nový Svět k Terezínu, kde jsme se asi na hodinu zastavili, lehli si a naobědvali jsme se na malé skalce. Přes Terezín jsme prošli docela rychle a tak jsme se v zápětí ocitli na červené značce, která nás zavedla k rybníku Zvůle. Zde začalo trochu pršet. Sedli jsme si na zahrádku občerstvení a naslouchali výkladu jednoho neznámého muže, který se bavil se svými přáteli o Czechteku. Jakmile přestalo pršet, šli jsme dále po červené směrem na rozcestí pod Vysokým kamenem. Po cestě jsme minuly značky jako zelené a červené japončímu a také zajímavé skalní útvary a krásnou přírodu. Nechybělo pár přístřešků. V jednom jsme do sebe nacpali svačinu. Po příchodu na Vysoký kámen jsme pozorovali a naslouchali čtyřem dětem, které hrály na schovku. Zjistili jsme jejich jména a také probuzenecké vztahy (podrobnosti u Bacila). Pak jsme si vytvořili místo na spaní a hráli teroristy. Asi v 9 hodin jsme šli spát. Ráno jsme vstávali o půl sedmé. Já s Jindrou jsme šli ke studánce pro vodu. Pak byla snídaně. Poté jsme odešli přes Kaproun k Hamerskému rybníku. Zde začalo pršet. Rozhodli jsme se, že si cestu trochu prodloužíme a že půjdeme přes Landštejn. Zde jsme měli další pauzu. Poté jsme pokračovali po modré značce směr ke Stálkovu. Po cestě jsme si dali oběd a také jsme si odpočinuli a to na dvou místech. Došli jsme na místo zvané Zaječí les, kde jsme narazili na silnici mezi Stálkovem a Matějovcem a šli jsme až do Mtějovce na autobusovou zastávku. Protože sem jede autobus asi 5x denně a to hlavně ne v sobotu, mohli jsme si pod střechou zahrát Palermo. Abychom přišli ve smluvený čas, odešli jsme ve čtvrt na šest a šli už rovnou do tábora. Celkem jsme ušli 35km.
Problémy vadící především Jindrovi:
-Bacil měl málo jídla – vyhrožování, že nic nedostane
-Tomáš prděl – za každý smrad dvacet kliků
-Jeník, Bacil a Tomáš hráli dračák – zákaz hraní v blízkosti Jindry
-déšť – nemůže s tím nic dělat

Petr Kotásek

08. Den

Ráno v 7:30 byl budíček a po budíčku rozcvička. Probudili jsme se bez skautů. Protože oni byli na čundru. Po rozcvičce byl nástup a po nástupu snídaně. Na snídani bylo musli a čaj. Po snídani jsme se oblékli na kola. Jak jsme se oblékli na kolo, tak jsme dostali banán v čokoládě. Každý jeden. Pak jsme konečně vyjeli. Jeli jsme až do Slavonic. Až jsme dojeli do Slavonic, tak jsme měli rozchod. Pak jsme jeli zpátky do tábora. Na oběd byla krupičná kaše a čaj. Po obědě byl polední klid. Odpoledne přišli skauti z čundru. Na večeři byl smažený sýr a brambory. Večer měla vlčata stezku odvahy a po ní jsme šli spát.

Kuba Mrkva

09. Den - Odpálení hráze

Vzbudili jsme se v osm nula nula. Služba (jestřábi) v sedm nula nula. Za šest dní budeme doma. Do kostelíčka jsme jeli na kole. Zatímco jestřábi dělali službu, ostatní hráli na brambory a hradní paní. Odpoledne jsme dělali dlouhou etapu. Večer byl táborák, kde sliboval Filip. Na tomto táboráku získal přezdívku: Vašek-Lišák, Tomáš-Smíšek, Ota-Tazz. V etapě jsme měla za úkol“ zabránit teroristům zničení hráze Troubského rybníka. Jestřábi tomu zabránili a pak teroristi řekli, že Jeňu štípla vosa do pusy a tak byla etapa zrušena.

Tazz

10. Den - Infiltrace

Den začal netradičně, vzbudil jsem se totiž v 7:40 a všichni kolem ještě v posteli. Až kolem osmé jsem uslyšel zvon: „Bůdíček a příprava na ranní píseň!“ Všechno to bylo posunuto o půl hodiny kvůli včerejšímu táboráku (šli jsme spát asi v 23:30). Po rozcvičce byla hygiena a posléze i nástup, na kterém jsme poprvé zpívali 3. sloku Junácké hymny. Po nástupu bylo focení a pak konečně v 10 hodin snídaně. Chvilku po snídani přišel Ali-Al-Bástr 2 a řekl, že v Radíkově mají sraz dva teroristi a my jsme se měli převléct za Afghánce a vyslechnout je. Zjistili jsme, že Velký Lump je v muničním skladu a že večer TAM BUDE SÁM! Až jsme se vrátili, odjeli Lampíci a zbytek byl rozřazen do KillBallového pavouka a pak jsme to hráli. Odehráli jsme něco trochu zápassů a byl oběd. Bramboračka a špagety na slano (s majdou, kečup, sýr). Po poledním klidu se vybíraly deníky a ešusy. Deníky na ocenění a ešusy na desinfekci. Pak byla hra od Jelenů, rozdělili jsme se na 2 skupiny, jedna odešla do lesa se schovat a ta druhá byla v táboře a každý z ní měl 3 hadrové koule. Za nějaký čas šli 3 z 2.skupiny ty první hledat. Pokud je do 3 minut nenašli, 1.skupina musela najít a vzít vlajku, která byla někde v táboře ukryta 2.skupinou. Potom nám rozdali deníky a někteří dostali 3 Afgháňáky, jiní 5 Afgh. a ti nejlepší 10 Afgh! (Já dostal 3Afgh.) Potom se v dešti hrál KillBall. Vyhrál to Ruprd (ve Skautech) a Bacil (ve Vlčatech). Pak bylo volno (poměrně dlouho) a po něm večeře: špekáčky. Nebyly asi dosti dobré, protože se v noci 4 klučinové pozvraceli. Podrobnosti radši nebudu rozepisovat. Po zdánlivě dobré večeři byl nástup za tmy a po něm hra Svišťáků. Ono, byla to docela hrůza, protože jsem celou dobu (asi 50 minut) seděl ve tmě na studené zemi někde v lese. Fakt jsem byl rád, když někdo zakřičel: „Konééc!“. Potom jsme šli spát.

Komár

11. Den

Včera jsme se probudil za deset dneska. Venku někdo chodil, ale neviděl mě. Pak jsem Komárovi ukradl uzlovačku a šel spát. Za hodinu mě vzbudil Kokino a Milan a řekli mi, že mě někam zavezou a já se mám dostat do tábora. Zavezli mě na cestu mezi Rudolem a Markvarcem. Musel jsem jak blbec počítat do 120, aby mohli odjet a já neviděl kam. Trochu jsem si zašel přes Markvarec a šťastně jsem došel do tábora po dvou a půl hodině. Když jsem přišel, tak čtyřem lidem nebylo dobře. Ráno jsem se vzbudil v deset hodin a už bylo nemocných 6 lidí. Na oběd byly borůvkové knedlíky, tak jsme šli sbírat borůvky. Byly tam nějaký praváky. Potom byly rukodělky s Jeňou a ještě se šlo sprchovat. Borůvkový knedlíky zbyly na snídani na další den. Po poledním klidu byla hra Dobývání tábora. Vyhráli jsme. Jeňa zlomil lavičku a tyč na chlopeň. Po hře byla bitka s hadrovýma koulema namočenýma ve vodě. Byli jsme všichni tak unaveni, že jsme stihli jenom četbu a šli jsme spát.

Tomáš H.

12. Den - Atentát

Ve středu v noci nás vzbudili vedoucí a řekli nám, že bude noční etapa. Od informátora jsme dostali za úkol vyhodit muniční sklad do povětří. Nakonec se všem podařilo vyhodit sklad do povětří a všichni se nakonec vrátili do tábora. Proto byl budíček posunut na osmou hodinu. Po ranní písni a rozcvičce následovala hygiena. Pak po výborné snídani následovala soutěž v netradičních disciplínách. Celkem jich bylo devět – 1. Běh se svázanýma nohama, 2. Ping-Pong, 3. Vzduchovka, 4. Hod vajíčky, 5. Navigace, 6. Trakař, 7. Chůdy, 8. Pytel, 9. Přetahování. Po nich následovalo vaření družinek. Po výborném obědě a poledním klidu bylo vyhlášení noční etapy – 1. Jeleni, 2. Svišti, 3. Kamzíci a 4. Jestřábi. Potom byla etapa – od informátora jsme se dozvěděli, že při útoku na sklad přežil jeden z velkých kamarádů Velkého Lumpa. Také jsme zjistili, že v okolí pobíhá pravá ruka VL. Od něho jsme se dozvěděli, že v 9 hodin ráno budeme moci hovořit s VL a zjistit, kde právě pobývá. Po večeři byla četba a šli jsme spát.

Vojta

13. Den - Lov na VL

Den začal jako obvykle budíčkem, ranní písní a rozcvičkou. Každý však věděl, že nás čeká těžká závěrečná etapa, kde každý touží vyhrát. Po snídani jsme my Svišti dostali vysílačku, ze které mluvil Velký Lump se svým nejbližším spoluteroristou a domluvili se na schůzce. Ta se měla odehrát na kopci s nadmořskou výškou 709. Nevím, kdy dostali stejnou informaci další družiny, ale bylo to asi za půl hodiny. Měli jsme sice náskok, ale nesměli jsme příliž chybovat. Na prvním stanovišti jsme našli skleničku se 4 zprávami, pro každou družinu jednu. Odtud jsme šli my skauti k rozcestníku nad rybníkem Pstruhovcem. Vlčata šly rovnou na další kontrolu na Pekelec. Odtud se šlo ke studánce (Stříbrné) u Grasselovy sluje. Odtud nás šifra poslala k mostku u Dolní Šatlavy, pak na Pfaffenschlag, dále na Uzliště a pak jsme již pomalu šli k jednomu řapíku, kde měl být VL schovaný. Tak to také bylo, ale byl velký problém velkého teroristu zadržet. Naštěstí se nám podařilo zavolat afghánskou policii a ta asi po 10 minutách přijela a VL zatkla. Jako odměnu jsme dostali jako vítězové 1200 Afgh., za celou družinu. Pak už zbývalo jen se vrátit do tábora, kde na nás čekala výborná večeře v podobě fazolového guláše. Večer byla četba a někteří unavení šli spát. Všichni se už těšili na den další, kdy měly být Švédské stoly a slibový táborák. Ještě jsem zapomněl, 2.-3. byli Jeleni a Jestřábi a 4. byli Kamzíci.

Jeník B.

14. Den - Dražba

Dnes ráno byla rozcvička skoro o hodinu později, protože včera byla celodenní závěrečná etapa. Po nástupu a snídani jsme do každé družinky dostali papíry s brněnským hantecem, který jsme se měli aspoň trochu naučit (nakonec se s ním ale nic nedělalo). Dopoledne jsme měli vyrobit nějaký výrobek. Jeleni (my) udělali dřevěný domeček, který měl na střeše mech, Svišti udělali kulomet, Jestřábi udělali lavičky nebo skejty, Kamzíci udělali auto, domeček Jelenů vyhrál. K obědu bylo filé s bramborami. Odpoledne byl i přesto, že polovina tábora byla proti, triatlon. Voda byla ledovatá, ale dalo se to, vyhrál Petr K. Na večeři byly ŠVÉDSKÉ STOLY! A po nich nástup a slibový oheň, vlastně nebyl slibový, protože slibující šli slibovat do lesa. Až se vrátili, zpívalo se a byla DRAŽBA! Po dražbě byla večerka.

Petr B.

15. Den

Dnes ráno byla poslední rozcvička. Po nástupu jsme se měli sbalit. Zbořili jsme 1 tee-pee, protože tu po nás ještě někdo bude. Své sbalené věci a kola jsme dali na hřiště. K obědu byly těstoviny na slano nebo na sladko. Pak byl nástup a kolem 13:00 se auty postupně odjíždělo.