Tábor Matějovec 2014 - Strážci Nardenu

9.8.2014 - 23.8.2014

01. den | 02. den | 03. den | 04. den | 05. den | 06. den | 07. den | 08. den | 09. den |

01. den

Jelikož jsem byl na cyklisťáku moje probuzení bylo již v táboře. Po dlouhém čekání a nic-nedělání byla jediná akce nakupování v Dačicích. Když jsme se vrátili, byla jen chvilka do příjezdu autobusu. Jenže tu byl problém. Někdo místní zaparkoval špatně a autobus nemohl projet a my vše museli odnosit sami dolů do tábora. Poté následovalo vybalování a stloukání postelí, které nedostavěli světlušky. Jen co jsme se vybalili, začalo se s přípravou táboráku, při kterém zaútočil Gorgosh. Na závěr dne při táboráku jsme dostali zpěvníky, něco zazpívali a šli spát.
Kuba H.

02. den

Den, jako každý jiný nebyl až tak výjimečný. Ale přece byl. Byl to táborový den. Přesněji řečeno druhý táborový den. Ráno jsme se probudili do ranního zpěvu ptáků a bublání potůčku. Mlha padla na novou paseku a Ondra lačně vyhlížel táborníky. Krásné nedělní ráno jsme si nenechali zkazit rozcvičkou, ale Slunce jsme, jak se patří, pozdravili písní Zunských indiánů. Na snídani byly lahodné pletené vánočky s marmeládou. Po snídani jsme zahájili oficiální seznamovací hry a za Jindrových povelů jsme navázali přátelské vztahy s celým osazenstvem tábora. Jelikož neděle je den duchovního sycení i my jsme ustali ve všedních záležitostech a ponořili se do nitra našich duší. Někteří v kostele a jiní na táboře. Poslední dopolední aktivita bylo seznámení se s řádem pracování s nářadím a instrukce o jejich používání. Na oběd byl námi oblíbený smažený sýr. Všichni se najedli dosyta a ještě něco zbylo. Letošní novinkou je rozdělení poledního klidu na pasivní a aktivní. V pasivním klidu se nesmí nic dělat a až poté v aktivním se můžou hrát hry a dělat dřevo. V dnešním poledním klidu si kluci vyrobili lavičky a sedátka a ostatní odpočívali. Odpolední program byl ve znamení velké etapové hry. Při něm jsme si nabatikovali tabardy a postavili opevnění, které nás bude chránit před útokem příšer. Také jsme během etapy vyslechli Gorgoshe a zjistili jsme, kde je přibližně Narden. Večer jsme se vžili do role lodí a torpéd, které brouzdají nebezpečné vody oceánů a dováží zboží do ciziny. Poslední aktivita dne byla přehlídka zvuků, které nás můžou na hlídce potkat. A tímto skončil 2. táborový den.
Vašek K.

03. den

Na snídani byly rohlíky se sýrem. Potom začala etapa. Musel jsi mít několik kartiček od různých druhů (kámen, dřevo, zlato a látka). Museli jsme si koupit za nějaké zlato a tam těžit jiné suroviny. Vyhráli Mamuti. Na svačinu bylo jablko. Na dalším programu jsme se učili uzly a stavění stanu. Co měla vlčata nevím. Na oběd byla pórková polívka a guláš. Po poledním klidu jsme všichni jeli na kolech k Rohlíku (rybník). Tam začal další program Iron man. Museli jsme rukama přenést vodu do hrnku vzdáleného cca 6m. Poté jsme jeli k táboru. A od tam jsme běželi k silnici a zpět. Závodilo se na čas ve čtyřech (každý sám za sebe). Na večeři byly špekáčky. Večerní program byl volitelný. Já jsem byl v Indiánské sauně.
Teo M.

04. den

Na snídani byly cornflakes s mlékem. Po snídani byla hra tahovka a potom byla svačina. Po svačině byly volitelné programy a potom byl oběd. Po obědě byl polední klid. Po odpoledním klidu jsme jeli do Českého Rudolce a tam jsme hráli fotbal. Z vlčat vyhráli Jeleni a ze skatů vyhráli Kamzíci. Potom byla večeře a potom jsme zpívali a Vojta potom četl.
Janis K.

05. den

Dnes ráno na snídani byly rohlíky s pomazánkou. Pak jsme šli na výlet. Na výlet jsme dostali tyčinku. Výlet trval 4 hodiny. Pak byl oběd. Na oběd byly rybí prsty s bramborami. Po obědě byly deskovky. A byla svačina – meloun. A večeře - čočka, vajco a okurek. A byla stezka odvahy.
Alex M.

06. den

Ráno jsme se probudili a běželi na ranní píseň. Pak byla tradičně ranní hygiena a úklid v tee-pee a nástup. Po nástupu bylo zamyšlení. Na snídani bylo mysli. Po snídani byl program - Prsty pracují. Po přesnídávce byl v turnaj v Ringu. Po turnaji byl oběd. Na oběd byla zeleninová polévka a nudle s tvarohem, cukrem a grankem. Po obědě následoval poledňák. Po poledňáku byla zkouška řidičů neboli jízda zručnosti. Po jízdě byla svačina. Přijel pan kaplan a farář z Bystrce a Kapr. Pak byla mše nebo Vobrova hra. Potom byla večeře, na kterou byl bramborový guláš. Po večeři byla etapa, kde jsme měli ukořistit vlkodlačí vejce.
Dan H.

07. den

Ráno jsme se jako každé jiné ráno vydali na ranní píseň. Poté následovala rozcvička a hygiena. Na stole jsme nalezli rohlíky s pomazánkou, máslem, zeleninou a čajem. Po snídani jsme obdrželi rozkazy a svačinu k cyklovýletu. Vlčata jela do Kunžaku přes Kaproun, Vysoký kámen a zpět (cca 30km). Skauti jeli do Jindřichova Hradce. Po cestě do Hradce jsme jeli mnohokrát z kopce a zase do kopce. Občas nějaká ta přestávka a zase dál. Na oběd jsme měli karbanátky s chlebem kousek před Hradcem. V Jindřichově Hradci jsme se mihli kolem Aquaparku. Bohužel jsme se jen mihli, ale zamířili jsme do Kauflandu, kde jsme si něco koupili. Poté Jeňour s VoBrem přesvědčili zmrzlinářku, aby pomohla při etapovce. A pak zase zpět do tábora. Jezdili jsme převážně po cyklotrasách. Dnešní výlet nesl název Tour de France. Jakmile jsme se vrátili, byla chvíli pauza a pak dobrá večeře „sladký trhák“. Po večeři jsme se vydali na dřevo k druhému velkému táboráku. Při ohni jsme zpívali, smáli se a předváděli vylosovaného vedoucího. A zase zpívali a poté menší srandičky. Poté co jsme odešli od ohně, jsme vlezli do spacáku a usnuli jako Šípková Růženka.
Tadeáš K.

08. den

Rozcvička byla super, protože jsem na ní nebyl. Byl jsem služba, Snídaně – chleba, sýr a salám. Poté byl Švýcarský Robinson. Vezli nás poslepu k rybníku. Potom na malý ostrov. Sundali jsme si šátky. Úkoly: rozdělit oheň na 15min, vzkaz morseovkou o osmdesáti znacích, postavit přístřešek pro všechny a vylovit balónky. V balóncích byly klíče a zpráva. Podle ní jsme zjistili, kde je truhla. V bedně byla kuše. Vystřelili jsme z ní klacek s fáborkem a dojeli pro nás. Vlčata měla dekomlat. Poté byl oběd. Etapa: měli jsme zničit tábor zmutovanců. Postupovali jsme po stanovištích. Mockrát nás zabili. Vyhráli Mamuti. Po večeři byla četba a hra Příšeří: osm lamp okolo dvou loučí se jmény příšer. Kdo je vyjmenoval všechny, šel spát.
Lukáš H.

09. den

Dnes byla neděle, to znamená, že nebyla rozcvička, ale jenom ranní píseň. Poté následoval nástup a snídaně. Byla vánočka s meruňkovým džemem. Poté následovala etapovka čtení deníku. Měli jsme rozluštit Gorgoshův deník. Na přesnídávku bylo jablko a na oběd byl vývar z ptactva a opeřenec s rýží. Poté byl polední klid a potom něco nového – rozdělávali jsme oheň pomocí lupy nebo škrtadla a troudu a také jsme pracovali s mapou a buzolou a vysílačkou. Na svačinu byla tyčinka a na večeři byla zdravá výživa, což byl těstovinový salát se zeleninou, poté byl nástup a potom byla hra Duchové, což byla hra, ve které jsme museli sbírat a zapalovat svíčky. Vyhrál ten, kdo jich měl nejvíce. No a potom se šlo spát, ale jí měl hlídku.